Ponedjeljak, 3. Oktobra 2022.
Tuzlanski.ba logo

Nakon terorističkih napada 11. septembra: Muslimani se i dalje bore protiv islamofobije u SAD-u

Preuzmite sliku

U Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) danas se održavaju komemoracije za žrtve stravičnih terorističkih napada koji su se dogodili 11. septembra 2001. godine i taj datum ostaje važan, ali nakon tog događaja duboko u vene američkog društva ušao je i problem islamofobije koja otežava život američke muslimanske zajednice, javlja Anadolu Agency (AA).

“Muslimani su i dalje meta mržnje, maltretiranja i diskriminacije kao rezultat stereotipa koje su održavali islamofobi i mediji u godinama nakon napada 11. septembra“, rekao je Hussam Ayloush, izvršni direktor ogranka Vijeća za američko-islamske odnose u Los Angelesu (CAIR-LA).

Istakao je da su organizacije poput CAIR-a pomogle da se naprave ogromni koraci u suprotstavljanju narativima koje održavaju organizacije i pojedinci koji imaju koristi od islamofobije, ali da još uvijek postoje dezinformacije koje podstiču mržnju koja se širi na internetu.

“Ove dezinformacije se onda mogu produžiti unutar školskog kurikuluma koji nije pravilno provjeren, na radnom mjestu i unutar vladinih politika. Kao rezultat toga, 21 godinu nakon napada, muslimani se i dalje suočavaju s prijetnjom ciljanog nasilja i rade na širenju narativa o muslimanima koji su autentični i tačni kako bi se suprotstavili širenju dezinformacija“, rekao je Ayloush za Anadolu Agency.

Prema statistikama američkog FBI-a, zločini iz mržnje protiv muslimana su naglo porasli odmah nakon 11. septembra.

Nakon napada, pojasnio je Ayloush, došlo je do savršene oluje američkog naroda i njegove vlade kojima je bio potreban zajednički neprijatelj, višemilionska industrija islamofobije, vojno-industrijski kompleks i rastuća prijetnja bijelog nacionalizma.

“Ovi faktori su u kombinaciji stvorili promjenjivo okruženje za muslimane i sve ostale koji se doživljavaju kao ‘drugi’. Žalosna stvarnost je da postoje ljudi i organizacije koji imaju koristi od perpetuiranja islamofobije, netrpeljivosti i rata“, rekao je Ayloush.

Islamofobija, koja se definiše kao nesklonost islamu ili muslimanima ili predrasude prema njima, i dalje je prisutna u SAD-u.

“Šezdeset dva posto muslimana izjavilo je da osjećaju neprijateljstvo zasnovano na vjeri od strane drugih, a 65 posto se osjeća nepoštovanje. To je skoro tri puta veći postotak nego među kršćanima”, rekla je Zahra Jamal, pomoćnica direktora Instituta Boniuk za vjersku toleranciju Univerziteta Rice u Houstonu, pozivajući se na studiju ove škole iz avgusta 2022. godine.

“Jevreji (60,7 posto) i muslimani (61,7) imaju više od dva puta veću vjerovatnoću nego kršćani i odrasli Amerikanci reći da su bili izloženi verbalnim uvredama zbog svoje vjere. Obje grupe će također češće prijaviti da im je prijećeno fizičkim nasiljem, da su ih jurili ili ih pratili, ili da im je dom vandaliziran zbog njihove vjere. Oni također imaju veću stopu fizičkih napada ili oštećenja imovine zbog svoje religije“, rekla je Jamal za Anadolu Agency.

Jamalu je dalje kazala da je nešto više od 80 posto muslimana izjavilo da su “drugi pretpostavili stvari o njima isključivo zbog njihove vjere“, dok je 21 posto odraslih muslimana prijavilo policijsko uznemiravanje.

Trumpov efekat

Ona je dalje kazala da su brojke vezane za diskriminaciju muslimana alarmantne i da pokazuju koliko je islamofobija porasla u SAD-u u posljednjih nekoliko godina.

“Za muslimane, rezultati na Indeksu islamofobije su porasli sa 18 u 2018. na 26 u 2022. Internalizirana islamofobija je češća među mlađim muslimanima, koji su se suočili s antimuslimanskim praksama u popularnoj kulturi, vijestima, društvenim medijima, političkoj retorici i politici. To negativno utječe na njihovu sliku o sebi i mentalno zdravlje“, kazala je Jamal.

Međutim, iz CAIR-LA su kazali da ta statistika nije iznenađujuća, s obzirom na trenutnu nestabilnu političku klimu u SAD-u koju je održavao bivši američki predsjednik Donald Trump tokom svog mandata.

“Trumpova administracija se postavila kao antimuslimanski fanatik. On je učinio da bude društveno prihvatljivo biti otvoreno antimuslimanski nastrojen. Osim što je stalno retvitirao antimuslimansku retoriku islamofobičnih entiteta sa svog trajno suspendiranog Twitter naloga, također je dao višestruke ksenofobične komentare i politike o muslimanskim imigrantima i izbjeglicama. Njegova administracija gurala je naprijed antimuslimansku politiku, s vrlo malo obzira na njihovu diskriminatornu namjeru“, rekao je Ayloush.

On je dodao da je Trumpova zabrana ulaska u SAD za nekoliko muslimanskih nacija među najeklatantnijim primjerima njegove islamofobične prakse.

“Iako je sadašnja administracija poništila tu zabranu, još uvijek se nosimo s posljedicama toga, s tim da su mnoge porodice još uvijek razdvojene“, dodao je Ayloush.

Postoji lista neistina koje muče muslimansku zajednicu zbog 20 i više godina islamofobije nakon 11. septembra, ali CAIR-LA je naglasio jedan stereotip koji najteže utiče na muslimansku zajednicu.

“Najočiglednija neistina koja proizlazi iz odgovora na napade 11. septembra je ideja da su muslimani na neki način skloniji nasilju od drugih grupa ili religija. Ova opasna i netačna ideologija prikazuje više od dvije milijarde sljedbenika islama na način koji ih na kraju dehumanizira. Što je još gore, to je dovelo do vladinih politika i praksi provođenja zakona koje nadziru muslimansku zajednicu“, rekao je Ayloush.

I Jamal je nabrojala niz preovlađujućih stereotipi prema muslimanima u SADću, uključujući to da muslimani diskriminiraju žene, da su neprijateljski raspoloženi prema SAD-u, neprijateljski raspoloženi prema Jevrejima i kršćanima, da su manje civilizirani od drugih ljudi, da su djelimično odgovorni za akte nasilja koje vrše drugi muslimani, da pokušavaju zamijeniti Ustav SAD šerijatom i da su protiv vjerskih sloboda.

Mijenjanje narativa

“Islamofobija ne postoji u vakuumu. Muslimani nažalost nisu prva, a nažalost neće biti ni posljednja grupa koja se suočava s mržnjom i diskriminacijom u Sjedinjenim Državama. Naša zemlja ima dugu historiju dehumanizacije i marginalizacije različitih etničkih i vjerskih grupa, bilo da je usmjerena na crnce, domoroce, Jevreje, azijsko-američke stanovnike pacifičkih ostrva ili druge zajednice”, rekao je Ayloush.

On je naglasio da je jedini način za borbu protiv islamofobije, stereotipa i diskriminacije nakon 11. septembra da se društvo u cjelini suoči s tim.

“Važno je držati ljude koji održavaju rasizam, netrpeljivost i ksenofobiju odgovornim za njihove riječi i djela mržnje u svim sektorima, bilo na granici, na aerodromu, od strane policije ili političara Također je ključno da nastavimo da se borimo protiv institucionalnog rasizma i da gradimo muslimansku političku moć da utičemo na politiku i zakone, kao i da radimo na rješavanju islamofobije na državnom ili kongresnom nivou”, rekao je Ayloush.

Širenje svijesti i promoviranje obrazovanja ključ su za pomoć Amerikancima da bolje razumiju raznolikost muslimanske zajednice u svijetu nakon 11. septembra.

“Učeći i priznajući istoriju naše zemlje i njen nedostatak prihvatanja i tolerancije, svi možemo raditi na promjeni narativa“, rekao je Ayloush.

Kazao je i da je iznimno važno zapamtiti da se djela netrpeljivosti ne odnose samo na one koji ih počine, već da i reakcija svakog pojedinca i zajednice na njih postaje odraz nacije.

“U posljednjih 20 i više godina od tog užasnog dana, vidimo sve više Amerikanaca koji biraju da se zauzmu za ono što je ispravno“, zaključio je Ayloush.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje