Subota, 16. Januara 2021.
Tuzlanski.ba logo

Facebook uvodi stroža pravila u zemlje koje očekuju bitni izbori

Preuzmite sliku

Iz Facebooka su rekli za Reuters da će pooštriti politička pravila oglašavanja i povećati alate za suzbijanje izbornog uplitanja u Indiji, Nigeriji, Ukrajini i Evropskoj uniji u kojima se očekuju važni izbori u sljedećih nekoliko mjeseci.

Kao najuticajnija društvena mreža u gotovo svakoj većoj zemlji, Facebook je od 2016. sredstvo političara i njihovih protivnika u širenju lažnih vijesti i druge propagande.

Kupnjom Facebook oglasa takav materijal se može proširiti na ciljanu publiku, ali i takav uticaj može narušiti izborna pravila.

Pod pritiskom vlasti širom svijeta, Facebook je prošle godine uveo nekoliko inicijativa za povećanje nadzora nad političkim oglasima.

Počevši od srijede u Nigeriji će samo oglašivači smješteni u toj zemlji imati pravo na izborne oglase, što je politika primijenjena i za vrijeme irskog referenduma u maju prošle godine, izjavila je u intervjuu Ketie Harbat, direktorica globalne politike u Facebooku.

Jednak pristup stupiće na snagu u februaru u Ukrajini. U Nigeriji se predsjednički izbori održavaju 16. februara, a u Ukrajini 31. marta.

U Indiji u kojoj se na proljeće bira novi saziv parlamenta, Facebook će već sljedeći mjesec početi objavljivati izborne oglase u internet biblioteci, rekao je Rob Letern, direktor za upravljanje proizvodima u fabrici.

“Učimo od svake zemlje”, rekao je Letern. “Znamo da nećemo biti savršeni, ali naš je cilj poboljšavati se”, kaže on.

U Facebooku vjeruju da je zadržavanje oglasa u arhivi sedam godina ključan dio borbe protiv izbornih uplitanja, dodao je Letern.

Biblioteka će sličiti arhivima koje su prošle godine postavili u SAD-u, Brazilu i Velikoj Britaniji.

Novootkrivenoj transparentnosti aplaudirali su zvaničnici i grupe odgovorne za kampanju, ali su takođe kritikovali Facebook zbog toga što je oglašivačima u SAD-u omogućio zamagljivanje njihovih identiteta.

Indijski arhiv sadržavaće podatke za kontakt nekih kupaca oglasa ili njihove službene regulatorne potvrde. Pojedincima koji kupuju političke oglase Facebook je saopštio kako će se pobrinuti da njihovo navedeno ime odgovara dokumentima koje izdaje vlada.

Evropska unija treba dobiti verziju tog sistema autorizacije i transparentnosti uoči parlamentarnih izbora u maju, rekao je Letern.

Ad hoc pristup, s različitim politikama i transparentnošću zavisno o regiji, odražava lokalne zakone i održane razgovore s vladama i grupama civilnog društva, rekla je Harbat.

To znači da se dodatni koraci za provjeru identiteta i lokacija političkih kupaca oglasa u Sjedinjenim Državama i Indiji neće uvesti na svim velikim izborima ove godine, rekao je Letern.

Osim toga, knjižnice oglasa u nekim zemljama neće uključivati ono što kompanija naziva “problematičnim” oglasima, rekao je Letern.

Američka arhiva na Facebooku sadrži oglase o često raspravljanim pitanjima poput klimatskih promjena i imigracijske politike, iako se ona možda direktno ne odnose na izbore.

Australija, Indonezija, Izrael i Filipini nalaze se među državama koje će ove godine imati ključne izbore, ali iz Facebooka za njih još odmjeravaju i pronalaze pristupe.

Letern i Harbat nadaju se da će do kraja juna imati skup alata koji bi se primjenjivao na globalne oglašivače. Nisu htjeli to pojasniti, rekavši samo da će lekcije iz sljedećih nekoliko mjeseci pomoći u oblikovanju svjetskog proizvoda.

“Naš je cilj bio doći do globalnog rješenja”, rekao je Harbat. “Dok do toga ne dođemo u junu, morali smo obratiti pažnju na različite izbore i razmisliti što možemo učiniti.”

Ostali Facebook timovi ostaće usredotočeni na prepoznavanje problematičnog političkog ponašanja koje nije povezano s oglasima.

Prošlog mjeseca su istraživači, koji su radili za Odbor američkog Senata, zaključili da je ruska agencija za istraživanje interneta koristila oglase na društvenim medijima i objavljivala na neautentičnim računima kako bi milionima Amerikanaca promicala tadašnjeg predsjedničkog kandidata Donalda Trampa. Rusija je odbacila optužbe. (Index.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: