Četvrtak, 28. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Splićanka proživjela dramu koju je na kraju skupo platila: Trebali smo poletjeti u 17.20 iz Londona, a onda je uslijedio horor

Preuzmite sliku

Među putnicima je bilo i mnoštvo mladih Engleza, koji su te večeri planirali partijati na Ultri, porodice s bebama

Dugoočekivana i toliko željena sedmica godišnjeg odmora s roditeljima i ostalim članovima porodice u rodnom gradu Splićanki Ivani K. s londonskom adresom ostao je nedosanjani san, zbog drame koju je uoči proteklog vikenda doživjela zahvaljujući niskotarifnom avioprijevozniku Wizz Air, piše Slobodna Dalmacija.

Kompanija je Ivani, kao i ostalim putnicima u krcatom avionu na londonskom aerodromu Luton, nakon višesatne agonije otkazala zakazani let za Split. Među njima je bilo i mnoštvo mladih Engleza, koji su te večeri planirali partijati na Ultri, porodice s bebama, koje su kanile uživati u moru i suncu na nekoj od dalmatinskih adresa, hrvatskih iseljenika čije su misli već lutale porodičnim ognjištima i jadranskim plažama…

– Let je bio zakazan u 17.20 sati. Ušli smo u avion oko 17 sati i čekali. Motori su radili, ali avion nikako da poleti. Nakon 45-minutnog čekanja motori su ugašeni. Pilot nas je obavijestio da imaju minorne tehničke probleme, koje će uskoro riješiti i da čekaju inženjera. Uskoro smo čuli i kako ih ne može sanirati, a avion je ostao bez svjetla. Ostali smo sjediti u mraku… Oko 19.20 svi su već postali prilično nervozni, a u 19.38 dobili smo tekstualnu poruku Wizz Aira kako ćemo poletjeti u 20.45 sati.

’Članu posade nije dobro’

Na razglasu je u 19.53 rečeno da pogledamo kroz prozor u drugi avion, kojim ćemo za Split. Napustili smo prvi avion, vratili se na terminal i čekali novi ukrcaj. U 21 sat bili smo u drugom avionu i čekali polijetanje. Nakon 45 minuta stigla je obavijest: “Imamo problem s članom posade koji se ne osjeća dobro, a ne možemo poletjeti bez kompletne posade. Morat ćemo pričekati 45 minuta dok se ne pronađe zamjena, a ako ne, morat ćemo otkazati let”.

Bilo je 22.18 sati. Konačno u 22.51 rečeno nam je kako je let otkazan – u dahu je za Slobodnu ispričala ljutita Ivana K., dodajući kako je u avionu bilo baš puno mladih koji su krenuli u Split na Ultra festival, pa je tokom višesatnog, uzaludnog čekanja bilo i iskaljivanja bijesa u vidu skandiranja i zviždanja, koji su se mogli čuti nakon neuvjerljivih obavijesti o daljnjem toku događanja.

U svakom slučaju, Ivanin godišnji odmor u Hrvatskoj je propao, a čini joj se da je propala i karta u vrijednosti od 140 funti (165 eura) za povratni let London Luton – Split – London Luton. Iako je od kompanije u međuvremenu dobila e-mail kako nema ništa od povrata novca, rečeno joj je da može dobiti vaučer za neki drugi Wizz Airov let ukoliko nazove taj i taj broj telefona za 1,45 funti po minuti. Splićanka s londonskom adresom je, naravno, pokušavala, ali je svaki put dobila samo automatsku sekretaricu, nakon čega je odustala od poziva, ne želeći gubiti dodatan novac.

Skupi ostanak kući

Neuspio odlazak k svojima kući u konačnici je koštao gotovo dvjestotinjak funti, računajući povratnu kartu, telefoniranje i prijevoz do aerodroma i od aerodroma u njenu londonsku kuću. O mrcvarenju i izgubljenom vremenu (prema aerodromu je krenula oko 13 sati na dan zakazanog leta, a vratila se idućeg dana u sitnim noćnim satima), ne želi ni govoriti. Ono što ju je dodatno iznerviralo jest činjenica da su u Wizz Airu izludjelim putnicima, već gladnima i žednima zbog višesatnog čekanja, ponudili samo bočicu vode.

– Situacija s Wizz Airovim letom iz Londona za Split spada u pojedinačne slučajeve. Nije to tako često… Ali se zna događati navečer. Ako imaju nategnuti plan, pa se dogodi dva ili tri sata kašnjenja, posada to ne može produžiti. To se događalo i prethodnih godina, ali se sada, s obzirom na okolnosti u zračnom prometu, možda zna češće dogoditi nego prije – objašnjava Mate Melvan, voditelj službe prihvata i otpreme putnika u Zračnoj luci Split.

Putnici s Ultre ne moraju se bojati da se neće moći vratiti kući, uvjerava Melvan, ističući kako na splitskom aerodromu sve štima izuzmu li se iznimni slučajevi ili otkazani letovi koje su aviokompanije već ranije najavile, dva, tri ili četiri sedmice unaprijed.

– Letove trenutno zapravo otkazuje samo SAS, dan za danom od njih dobivamo informacije. Neke letove odrade, neke samo u jednom smjeru… Ostali prijevoznici prometuju prilično korektno. Ali mislim da su i svi SAS-ovi putnici senzibilizirani, prijevoznik ih obavještava. Na splitskom aerodromu zasad nemamo situacija da nam ovdje stoji hrpa putnika koji nešto očekuju ili traže. Nema ni zastoja s prtljagom, stanje je uredno – govori voditelj službe prihvata i otpreme putnika u Zračnoj luci Split. Ipak, priznaje kako se dio problema iz polazišnih zračnih luka prelijeva i na splitsku u raznim oblicima, što se manifestira kašnjenjem ili otkazivanjem letova ili se negdje izgubi prtljaga. Ovo posljednje, primjećuje Melvan, bilježi porast…

Ajde ljetuj kad nema prtljage

– Naši putnici to trpe, jer ako je neko izgubio prtljagu, a došao je u Split na ljetovanje naravno da mu to pokvari odmor. Problemi se odnose na evropske aerodrome i nedostatak osoblja, negdje se događa i da same kompanije trpe, jer se problemi zračnih luka prelijevaju na njih. Na nekim destinacijama nema radne snage, pa nema ko ukrcati prtljagu. Primjera radi, tokom prošle dvije sedmice imali smo dva leta iz Njemačke kojima su, iz tog razloga, stigli putnici bez ikakve prtljage – otkriva Mate Melvan.

Moguće je samo zamisliti koliko su bili sretni ti putnici kad su sletjeli i shvatili da im nije dostupno baš ništa od njihovih stvari na odmoru. I onda ta potraga za prtljagom traje danima… Onaj ko je izgubio kontrolu nad prtljagom, tumači šef službe prihvata i otpreme putnika u Zračnoj luci Split, najčešće u Split ne pošalje adekvatnu informaciju, pa putnici učestalo zovu i dolaze na šaltere splitskog aerodroma, što stvara poteškoće njegovim radnicima u redovnom poslovanju.

– Naravno da su ti ljudi nestrpljivi i nervozni, nas vide zadnje u lancu, a ne možemo im pomoći. Imamo putnika koji čekaju svoju prtljagu i po dvije sedmice, što je vrlo neugodno. Neke destinacije su ili izgubile kontrolu nad njihovom prtljagom ili je ona negdje, u međuvremenu, završila, pa treba čekati da se sve to posloži i selektira. Riječ je o raznim evropskim aerodromima, ima takvih slučajeva s letovima iz Amsterdama, Londona, Manchestera, Dublina… Ima svega, nisu takve situacije svojstvene jednom tržištu – kaže Mate Melvan. (Jutarnji.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,