Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Modna psihoanaliza: Zašto Kolinda bira uske crvene haljine za susrete s moćnicima? (FOTO)

Preuzmite sliku

“Kada ste u nedoumici, nosite crveno”, rekao je poznati američki dizajner Bill Blass. Hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović upravo ovu boju vrlo često bira za formalne prigode, poput govora u Ujedinjenim narodima ili skupa čelnika NATO-a u Bruxellessu, kada se u čipkanoj crvenoj haljini uslikala i s američkim predsjednikom Donaldom Trumpom.

Istraživanja su pokazala da je crvena najdominantnija i najtemperamentnija boja spektra. Ona kod ljudi izaziva najintenzivnije reakcije te ubrzava disanje i rad srca. Crvena potiče glad, strast i agresiju.

Izborom crvene kravate političari biračima žele poručiti da su odlučni, hrabri i moćni. Za crvenu kravatu nije potrebna osobita hrabrost, no obući se u crveno od glave do pete poput hrvatske predsjednice vjerovatno ne bi mogla baš svaka žena.

– Ona zna da će se na taj način istaknuti i očito joj to ne smeta. To je stav ‘neka me gledaju, imaju i što vidjeti. Evo me, tu sam, spremna sam’. Za političara je dobro da je tako siguran u sebe – analizira zagrebački psihijatar Vladimir Gruden, prenosi 100posto.hr.

Kolinda Grabar Kitarović voli crvene kostime, kao što nije neuobičajeno za političarke, no u prilikama kada je jedna od rijetkih žena na određenom događanju, ako ne i jedina, najradije bira crvene haljine koje na decentan način ističu njenu figuru.

– To je jedno lukavstvo. Ona tako drugim državnicima poručuje da im je jednaka, ako ne i prva među njima – kaže psihijatar Gruden.

Hrvatska predsjednica u crvenoj se haljini susrela ne samo s Trumpom, već i kanadskim premijerom Justinom Trudeauom te ruskim ministrom vanjskih poslova Sergejem Lavrovim.

Crvenu boju odabrala je i za konferenciju NATO saveza u Splitu. U uskoj crvenoj dizajnerskoj haljini još se više isticala među gomilom muškaraca u uniformama.

– Predsjednica želi dati do znanja da je pobjednica, da je spremna na sučeljavanje i da će se boriti. A narod želi da ga vode ljudi koji vjeruju u sebe – kaže zagrebački psihijatar.

U dizajnu i umjetnosti crvena boja koristi se kada se na nešto želi staviti naglasak. Uz crvenu se vežu pojmovi kao što su strast, ljubav, seks, uzbuđenje, krv, energija, entuzijazam, toplina i snaga. Crvena ima i negativan kontekst, a tada označuje agresiju, ljutnju, borbu, revoluciju, surovost i nemoral.

Psiholozi Univerziteta Rochester proveli su pet studija na uzorku od 125 muškarca kojima su pokazane fotografije žena, uokvirene u crvenu, bijelu, sivu, zelenu ili plavu boju, te slike žena u plavoj ili crvenoj košulji. Ustanovili su kako su muškarci žene u crvenoj odjeći ocijenili kao najprivlačnije i rekli da su spreminiji na seks s njima.

Modni stručnjaci kažu kako bi svaka žena u ormaru trebala imati crvenu haljinu za posebne prilike. Hrvatska predsjednica u svom ormaru mora imati cijeli odjeljak žarkocrvene boje, a najdraža joj je očito crvena haljina s čipkom koja ističe liniju.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje