Predstavnici Instituta za društvena istraživanja su predstavili predsjedniku Hrvatske Zoranu Milanoviću rezultate istraživanja o uticaju pandemije i potresa na obrazovni sustav, javlja Anadolu Agency (AA).
Milanović je razgovarao s Borisom Jokićem i Zrinkom Ristić Dedić koji su mu predstavili rezultate znanstveno-istraživačkog projekta Instituta za društvena istraživanja “Nacionalno praćenje učinaka pandemije bolesti Covida-19 na sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj”.
Predstavnici Instituta istaknuli su da je školsko okruženje iznimno važno za mentalno zdravlje djece, jer omogućava strukturu, osjećaj sigurnosti i smisla u njihovim aktivnostima, razvija komunikacijske vještine, posebno u razdoblju kada mladi se usmjeravaju na socijalni život i grade prijateljstva, priopćeno je iz Ureda predsjednika RH.
Naveli su da rezultati istraživanja nedvojbeno ukazuju kako je održavanje nastave online negativno uticalo na bavljenje tjelesnim aktivnostima u osnovnim školama, a posebno na mentalno zdravlje srednjoškolaca te da će se posljedice toga tek vidjeti u budućnosti.
Nastava se treba održavati u učionicama uz odgovorno ponašanje svih koji sudjeluju u tom procesu, istaknuli su Jokić i Ristić Dedić predstavljajući rezultate istraživanja.
Naveli su kako je prilikom istraživanja utvrđeno da je održavanje škole uživo važno i za obrazovne ishode budući su učenici sami istaknuli da je pandemijsko vrijeme uticalo i na njihove radne navike, motivaciju za učenje i vještine u predmetima.
Učenici su istaknuli kako se u učionicama lakše uči, nastava je zabavnija i razumljivija, a online nastava uzrokovala je značajne gubitke u usvojenim znanjima i vještinama, navodi se.
Kako su istraživanjem Instituta za društvena istraživanja bili obuhvaćeni i učitelji i nastavnici, na sastanku je rečeno kako je održavanje nastave uživo važno i zbog njih, jer im je posao znatno otežan zbog višesatnog govora pod maskom, povećanim stresom i zahtjevnim načinom rada. Istraživanje je pokazalo kako je na učenike i odgojno-obrazovne radnike u Sisačko-moslavačkoj županiji potres ostavio ozbiljnije posljedice čak i od pandemije.
“Nužno je adresirati psihosocijalno stanje učenika hitnom izradom sustavnih politika i mjera, pojačati psihosocijalnu podršku učenicima, pokazati razumijevanje za povećanje zahtjevnosti posla svih zaposlenih u školama tijekom pandemije, te učiniti sve kako bi škole i dalje ostale otvorena mjesta za učenje i odrastanje”, istaknuo je direktor Instituta za društvena istraživanja Boris Jokić.
Istraživanje, koje je provedeno u razdoblju od svibnja do lipnja 2021. u 161 srednjoj i osnovnoj školi te 10 škola iz potresom pogođene Sisačko moslavačke županije, na preko 27.000 učenika od 10 do 18 godina, 417 stručnih suradnika i 4.796 učitelja i nastavnika financiralo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a nastavit će se uz financiranje Hrvatske zaklade za znanost.