Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Nijemci zbog rata i poskupljenja više traže popuste

Preuzmite sliku

Rat u Ukrajini i visoka inflacija promijenili su navike njemačkih potrošača – ljudi sada više nego ikad idu u trgovine tražeći bolje cijene, pokazuju novi podaci tvrtke za istraživanje tržišta GfK.

Tako je povećan tržišni udio trgovina koje nude popuste u odnosu na supermarkete i specijalizirane trgovine, a popularniji su brendovi lanaca poput Lidla, javlja njemačka novinska agencija “dpa”.

“Kućanstva vrlo brzo reagiraju kada se opći uvjeti značajno promijene”, rekao je za dpa stručnjak za maloprodaju GfK-a Robert Kecskes. “Tako je bilo kad je počela pandemija, a sada je isto, s ratom u Ukrajini i visokom stopom inflacije.”

Ljudi su uznemireni, mnogi vide da im je ostalo manje novca i to prilično utječe na to koliko će potrošiti.

Prema podacima GfK-a, u ožujku su svi dobavljači u trgovinama, osim drogerija, imali pad prometa, navodi “dpa”.

Ali diskonti rade bolje od supermarketa. Aldi, Lidl i ostali izgubili su u ožujku “samo” četiri posto prometa u odnosu na isti mjesec prošle godine, supermarketi 10 posto, a specijalizirane trgovine čak 14 posto.

Kecskes kaže da potrošači okreću leđa skupljim trgovinama. Istodobno, robne marke velikih trgovačkih lanaca uspjele su u prvom tromjesečju povećati svoj tržišni udio u odnosu na samostalne, skuplje robne marke, piše Fenix-magazin.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,