Ponedjeljak, 30. Januara 2023.
Tuzlanski.ba logo

Gotovo nepoznat odjevni brend zbog Zelenskog danas vrijedi 150 miliona eura

Preuzmite sliku

Ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenski od početka ruske agresije u javnosti se uglavnom uvijek pojavljuje u sada već prepoznatljivoj maslinastozelenoj ili maskirnoj odori, i to čak i kada se susreće s predstavnicima drugih zemalja ili ide njima u posjetu.

  • Prije nekoliko dana Forbes je otkrio kako Zelenski cijelo vrijeme nosi i samim time promovira ukrajinski odjevni brend M-TAC, koji inače proizvodi opremu za lov i turizam, kao i razne dodatke za oružje te vojnu i taktičku odjeću i obuću, a osim Zelenskog nose ga i vrhovni zapovjednik ukrajinskih oružanih snaga Valerij Zalužni kao i stotine hiljada vojnika i civila u Ukrajini, prenio je Index.

    Iako je ruska agresija na Ukrajinu uništila brojne firme i korporacije, a ponajviše male i srednje poduzetnike, za M-TAC je bila veoma plodonosna jer se od februara do sada njegova prodaja utrostručila.

    Proizvodnja u Kijevu se proširila, pokrenuta je i tvornica u Lavovu, zaposleno je još 750 krojačica koje rade u tri smjene, a prema finansijskim prognozama stručnjaka godišnji prihod bi mu trebao biti oko 150 miliona eura.

    Firma pokrenuta zbog hobija

    Kompaniju M-TAC osnovao je Aleksandar Karasev iz Kijeva i to početkom dvijehiljaditih, a sve zbog toga što je bio veliki fan airsofta, odnosno vojne simulacije. Tada se u Ukrajini nije mogla pronaći oprema za airsoft ili je do nje jako teško bilo doći, a Karasev je tako odlučio od svog hobija pokrenuti posao.

    S partnericom Natalijom Korženjuk otvorio je u Kijevu trgovinu Militarist, gdje su prodavali uvezenu airsoft opremu, a od 2014. godine imali su šest trgovina. Karasev je čak uspio nabaviti i nekoliko vojnih kamiona i oklopnih transportera u svrhu svog hobija.

    Na kraju je vozila donirao vojsci kada je izbio sukob u Donbasu, a u njegovu su trgovinu polako počeli pristizati vojnici te se ondje opremati za rat, čime su i promovirali njegov brend.

    Vidjevši da im sve bolje ide i da se konkurencija zaoštrava, Karasev i Korženjuk na kraju su sklopili partnerstvo s dizajnerom Denisom Golovkom i razvili su brend taktičke odjeće po imenu M-TAC. Brend je postao vrlo popularan među vojnicima, a prije rata koji je počeo u februaru 2022. godine imali su sedam trgovina i radionicu i skladište u Kijevu, te 200 zaposlenika, kao i proizvodnu liniju i trgovinu sa skladištem u Poljskoj.

    “Imaju samo jedan minus”

    Na samom početku invazije nije im bilo lako. Karasev i neki zaposleni otišli su u rat i trgovine je održavao vrlo mali broj ljudi, a u jednom su im trenutku Rusi zamalo došli do tvornice. U pogon su se vratili tek u maju, a u junu su počeli s izgradnjom tvornice u Lavovu, uz pomoć investitora, suosnivača ukrajinskog izvoznika poljoprivrednih proizvoda Oreximm Jurija Budnika i direktora kompanije Aleksandra Hudoleja. Budnik je u prošlosti bio Karasevljev prvi učitelj engleskog.

    “Sve što imaju vrhunske je kvalitete, a imaju samo jedan minus, teško je kupiti nove stvari jer ih nema na tržištu”, rekao je za Forbes Aleksandar Kamišin, šef Ukrajinskih državnih željeznica koji se također odijeva u M-TAC-u. (Foto: EPA)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

       
    Ključne riječi: , , ,