Četvrtak, 18. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ensar Kuč: Kupovna moć muslimana u Evropi je visoka

Preuzmite sliku

Ensar Kuč je rođen 1987. godine u Rožajama, Sandžak, na sjeveru Crne Gore. Tokom 1992. godine sa porodicom se preselio u Njemačku. Pohađao je Vojnu akademiju i radio u Ministarstvu odbrane Njemačke. Završio je i studij poslovne administracije sa specijalizacijom za islamske finansije, a trenutno je direktor prodaje u INAIA, prvom islamskom FinTechu u Njemačkoj.

U razgovoru za Anadolu Agency (AA) Ensar Kuč govorio je o islamskoj ekonomiji u Njemačkoj i Evropi, potencijalima muslimanskih zajednica u Evropskoj uniji, halal turizmu na Balkanu

Na pitanja od kud interes za islamske finansije s obzirom da živi u Njemačkoj Ensar Kuč ističe da je njegov interes za islamske finansije počeo u vrijeme velike globalne ekonomske krize 2007. godine, kada su u Njemačkoj o islamskim finansijama intezivno razgovarali ekonomisti i političari.

“Činjenica da su islamske finansije otpornije na krize, stabilnije su i pravednije od konvencionalne ekonomije, naravno, to je probudilo interes za ovu temu kod većine muslimana. To je bila i godina kada je osnovana INAIA. Upravo je iz tog razloga osnivač naše kompanije Emre Akyel želio analizirati kolika je potražnja i tržište za islamskim finansijskim proizvodima u Evropi. Direktora sam upoznao rano, na početku nastajanja ove velike priče i u narednim godinama uspostavio sam blizak kontakt s njim i našem drugim izvršnim direktorom Bilgehanom Akbiyikom”, kaže Ensar Kuč.

  • Povećanje kupovne moći evropskih muslimana

    Ubrzo je Kuč odlučio da kao investitor uloži sredstva i kao radnik participira u ovu kompaniju u cilju uspostavljanja kvalitetne ponude islamskih finansijskih proizvoda i usluga širom Evrope.

    “Rezultat našeg rada sada se može jasno vidjeti. Trenutno smo zastupljeni u osam evropskih zemalja, a planiramo se proširiti u drugim zemljama i kontinentima”, navodi Kuč.

    Islamska ekonomija u Evropi svoj intezivniji razvoj duguje, prije svega, generacijama muslimana koji su rođeni i odrasli u Evropi i koji tu žele investirati svoj sredstva.

    “Za muslimane općenito, interes za islamske finansije porastao je kada druga i treća generacija imigranata više nije imala za cilj slati sav svoj kapital u domovinu, već se javila želja za izgradnjom održive budućnost u Evropi. Kupovna moć muslimana u evropskim zemljama je vrlo visoka, shodno tome, povećava se interes za proizvode koji odgovaraju njihovim etičkim i moralnim principima. Ne samo u oblasti finansija već i za hranom, odjećom, turizam, halal restoranima itd. Sve više je uspješnih kompanija u Evropi čiji su vlasnici muslimani”, pojašnjava Kuč.

    Nedostatak konkurencije

    Iako se potražnja za islamskim finansijama i bankarstvom povećava u Evropi na tržištu djeluje nedovoljan broj kompanija koje imaju kapacitet da posluju kontinuirano i kvalitetno, što nije dovoljno za uspostavljanje potrebne konkurencije na tržištu.

    “Na tržištu smo više od 14 godina kao provajderi islamske štednje i finansijskih proizvoda i među pionirima smo u ovom sektoru. Tek 2015. godine odobrena je prva islamska banka u zapadnoj Evropi. Radi se o filijali poznate turske banke Kuvejt Turk. U posljednje dvije-tri godine i druge manje kompanije su se okušale na evropskom tržištu, jer se potražnja za finansijskim proizvodima usklađenim sa šerijatom neprekidno povećava. Tržište u Francuskoj je također veoma veliko i postoje neke islamske finansijske kompanije koje su posvećene ovom području, ali većini ovih kompanija nedostaje kontinuitet i profesionalnost. Bez obzira na to, željeli bismo da vidimo mnogo više konkurenata na tržištu kako bismo cjelovito zadovoljili potrebe muslimana i kontinuirano poboljšavali i proširivali naše proizvode i usluge”, ističe Kuč.

  • Broj muslimana u Evropskoj uniji se iz godine u godinu povećava, a izlaskom Velike Britanije muslimanske zajednice u Njemačkoj i Francuskoj dobivaju na značaju jer je London godinama evropski centar islamskog bankarstva. S druge strane to je prilika da Njemačka postane lider unutar EU.

    “Ako uzmete u obzir da u Njemačkoj, pored INAIA-e, imamo i islamsku banku i nekoliko manjih islamskih finansijskih kompanija, Njemačka ima mogućnost da bude lider u islamskim finansijama u EU. Naša kompanija je prisutna većini evropskih tržišta, ali naš fokus prelazi ove granice. U digitalnom dobu u kojem živimo, nemamo stvarnih ograničenja za našu uslugu. Svim proizvodima i uslugama može se pristupiti na međunarodnom nivou putem različitih aplikacija i softvera. Zbog povećanja broja islamskih FinTech kompanija, težimo cilju da budemo predvodnik u Europi, a Njemačka uvijek ima poticaj da preuzme vodeću ulogu”, dodaje Kuč.

    Turske zajednice su vrlo brojne i dobro organizovane u Evropi, a njihov ekonomski potencijal i kupovna moć mjeri se u milijardama eura.

    “Cilj sadašnje generacije muslimana u Evropi je da izgrade održivi ekosistem u državi u kojoj su rođeni. Prema najnovijim studijama, kupovna moć samo turske zajednice u Njemačkoj iznosi oko 20 milijardi eura i ona se iz godine u godinu povećava. Ova kupovna moć dodatno pojačavaju turski poduzetnici svojim investicijama. Nijedan veći grad u Njemačkoj ne može bez turskih restorana, supermarketa, svadbenih sala, džamija, fudbalskih klubova itd. U novoj generaciji također je primjetan porast akademski obrazovanih osoba koje su se uspješno etablirali u velikim korporacijama, u nauci, politici i drugim oblastima i koji nude dodatnu vrijednost za ovo društvo. Posebno ističem zadnji slučaj koji ima svjetski značaj, a to je da su njemački naučnici porijeklom iz Turske razvili prvu vakcinu za COVID-19”, ističe Kuč.

    Turska – ekonomski most između kontinenata

    Turska se posljednjih godina nameće kao vrlo uspješna konkurencija velikim azijskim ekonomijama uprkos napetim političkim odnosima sa Evropskom unijom.

  • “Sviđa mi se način na koji se Turska nosi sa svojim izazovima između Zapada i Istoka. U geopolitičkom i ekonomskom smislu, ova zemlja je vrata ka novim tržištima i ekonomskom rastu i za Evropu i za Aziju. Mogu samo pohvaliti realizaciju strategije, jer se Turska mora boriti s mnogim krizama i opasnostima na svojim granicama. Ipak, uspijevaju proširiti svoju ekonomiju, izgraditi infrastrukturu u oblastima kao što su logistika, obrazovanje, zdravstvo, oružane snage, turizam na moderan način i orijentiran na budućnost te održavati odnose s obje strane na zdravom nivou. Naravno, Turska predstavlja konkurenciju zapadnim zemljama. Turska sve više postaje globalni centar između kontinenata, te to mnogim zemljama zasigurno smeta”, smatra Kuč.

    Usljed pandemije COVID-19 muslimanski turisti iz Evrope otkrivaju Balkan koji im je bliža i sigurnija destinacija.

    “U današnjem svijetu, razumnom marketinškom strategijom u digitalnim medijima, možete dostići do većine ljudi. Preporučujem turističkim agencijama i nadležnim institucijama da pokrenu marketinšku kampanju i plasiraju je na međunarodno tržište.  Pored toga, imamo ogromnu prednost  u našoj dijaspori koja je najbolji ambasador naše domovine. Kroz saradnju sa partnerima u tim zemljama možete direktno i autentično doći do potencijalnih klijenata”, predlaže Kuč.

    Ono što još uvijek nedostaje u nekim dijelovima Balkana je ponuda koja udovoljava evropskim standardima.

    “Smeštaj, putevi, prevoz i avanturističke ponude su limitirajući faktori. Svakako bi trebalo težiti tome da se privuče više investitora u ovo područje i proširi i poboljša ponuda, jer u Evropi nećete naći ljepše područje ili slično poput Balkana”, zaključuje Kuč. (Anadolija)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje