Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

COVID-19 u Njemačkoj: Nova ograničenja dovela do pada povjerenja potrošača

Preuzmite sliku

Indeks povjerenja potrošača, koji je u Njemačkoj u novembru iznosio minus 3,2 boda, smanjio se za još 3,5 boda na minus 6,7, prvenstveno zbog ograničenja uvedenih u okviru borbe protiv širenja koronavirusa, prenosi Anadolu Agency (AA).

Kompanija za istraživanje tržišta GfK, sa sjedištem u Njemačkoj, objavila je najnovije rezultate Indeksa povjerenja potrošača u toj zemlji.

Prema rezultatima GfK-a, Indeks povjerenja potrošača u Njemačkoj će u decembru pasti na minus 6,7 bodova sa minus 3,2 boda koliko je iznosio u novembru.

“Raspoloženje potrošača značajno se smanjilo u novembru zbog ograničenja uvedenih u jeku pandemije COVID-19. Narednog mjeseca će se također smanjiti ekonomska i potrošačka očekivanja i tendencije kupovine”, poručili su iz GfK-a.

– Zatvaranje hotela i restorana značajno utjecalo na potrošnju –

Istraživač GfK-a Rolf Buerkl izjavio je da je zatvaranje hotela i restorana značajno utjecalo na potrošnju građana.

“U sklopu ograničenja u Njemačkoj uvedenih 2. novembra zbog COVID-19, trgovine su i dalje mogle biti otvorene, ali je ponovno zatvaranje hotela i restorana i turističkog sektora, koji se trenutno bori s posljedicama pandemije, ozbiljno utjecalo na potrošačko raspoloženje”, rekao je Buerkl.

Napomenuo je da će stopa zaraze koronavirusom u narednim sedmicama značajno utjecati na situaciju u vezi sa ukupnom potrošnjom u zemlji.

“Samo značajno smanjenje broja infekcija i ublažavanje ograničenja vratit će optimističnije izglede”, kazao je Buerkl.

– Kompanije i privrednici se također pribojavaju novog ekonomskog pada –

Kompanije i privrednici u Njemačkoj se također pribojavaju novog ekonomskog pada nakon uvođenja novih restriktivnih ograničenja uslijed porasta broja zaraženih koronavirusom.

Institut za ekonomska istraživanja (IFO), sa sjedištem u Minhenu, objavio je ove sedmice konačne rezultate ankete o poslovanju za novembar, u kojoj je učešće uzelo blizu 9.000 kompanija.

Prema rezultatima ankete, IFO indeks poslovne klime, koji je prošlog mjeseca u Njemačkoj iznosio 92,5, u novembru je pao na 90,7 bodova, čime indeks bilježi pad dva mjeseca zaredom. Tokom istog perioda, IFO indeks očekivanja u Njemačkoj pao je sa 94,7 na 91,5 bodova, a indeks trenutnog stanja smanjen je sa 90,4 na 90 bodova.

– Posebno loši izgledi u sektoru usluga –

Prema rezultatima ankete, posebno loši izgledi su u sektoru usluga, u kojem su kompanije privremeno zatvorene, dok je u proizvodnom sektoru došlo do značajnog poboljšanja trenutne situacije u kompanijama i određenog rasta narudžbi u odnosu na prethodni mjesec.

Čelnik IFO-a Clemens Fuest izjavio je da je u novembru porasla zabrinutost i neizvjesnost među njemačkim privrednicima i kompanijama.

“Pad indeksa poslovne klime je rezultat pesimističnijih očekivanja kompanija. Porasla je svakako neizvjesnost u poslovnom svijetu. Drugi val COVID-19 prekinuo je ekonomski oporavak Njemačke”, kazao je Fuest.

Nakon pada od 9,8 posto u drugom kvartalu, njemačka ekonomija je u trećem kvartalu porasla za 8,5 posto u odnosu na prethodni kvartal, prvenstveno zbog porasta potrošnje domaćinstava, investicija i izvoza. Ekonomisti očekuju da će ekonomska aktivnost u zemlji dodatno usporiti u posljednjem kvartalu godine.

Ekonomski savjetodavni odbor, koji njemačkoj vladi pruža usluge ekonomskog savjetovanja, procjenjuje da će njemačka ekonomija zbog pandemije COVID-19 ove godine pasti za 5,1 posto, a 2021. zabilježiti rast od 3,7 posto.

U Njemačkoj su od 2. novembra uvedena nova ograničenja koja su trebala trajati do kraja ovog mjeseca kako bi se spriječilo širenje pandemije, ali je njemačka kancelarka Angela Merkel sinoć izjavila da će se ograničenja protiv COVID-19 ostati na snazi do 20. decembra, te da bi, po potrebi, mogla biti produžena i do početka januara.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje