Utorak, 16. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

25 godina od smrti Lady Di: Pariški ljekar jedini se sjeća šta se dogodilo tog dana

Preuzmite sliku

Prošlo je tačno 25 godina od stravične pogibije princeze Diane, prve supruge princa Charlesa te majke prinčeva Williama i Harryja. Njena prerana smrt rastužila je ne samo Veliku Britaniju nego i cijeli svijet. Njen život i smrt i danas su predmet interesa svjetske javnosti, koja s nestrpljenjem očekuje dosad nepoznate informacije o njenom braku s princom Charlesom, razvodu, ljubavnicima, ali i tragičnoj nesreći.

Tačno 31. augusta 1997. godine dogodila se saobraćajna nesreća u tunelu Pon de l’Alma u Parizu, u kojoj je život izgubila mnogima omiljena britanska princeza. Princeza od Walesa sjedila je na stražnjem sjedištu luksuznog Mercedesa, koji se zabio u potporni stup tunela, a u nesreći je preminuo i njen ljubavnik, filmski producent Dodi Al-Fayed te vozač Henri Paul, koji je vozio pod uticajem alkohola i antidepresiva.

  • Iz Mercedesa jedino je preživio Dianin tjelesni čuvar

    Fatalnu nesreću jedino je preživio Trevor Rees-Jones, Dianin tjelesni čuvar. Na njegovom licu i danas se vide ožiljci od nesreće. Proteklih godina nije ga se moglo vidjeti u javnosti, a nedavno je Daily Mail objavio njegove fotografije. Prema pisanju britanskih tabloida, Trevor sa suprugom i djecom živi u Oswestryju. Nakon nesreće radio je na svojoj karijeri, pa je tako danas zaposlen kao šef sigurnosti u globalnoj biofarmaceutskoj kompaniji AstraZeneca.

    “Živi mirnim životom, nije često u javnosti i ne govori o tragediji. Pokušao je nastaviti sa svojim životom”, rekao je izvor za The Sun. Trevor je jedno vrijeme radio i za milijardera Mohameda Al-Fayeda, čiji je sin Dodi poginuo s Dianom u nesreći.

  • “Nesreću je bilo moguće izbjeći…”

    Za Trevora je pravo čudo što je ostao živ nakon nesreće. Tada je imao 29 godina. Sjedio je na prednjem sjedištu automobila, a od siline udarca sve kosti na licu su mu bile slomljene te je pretrpio i teške povrede prsnog koša. Od smrti ga je spasio zračni jastuk te pojas kojim je bio vezan. Deset dana je bio u komi, a hirurzi su mu morali rekonstruirati lice. Nakon nesreće izjavio je da se ne sjeća šta se dogodilo. Posljednje čega se sjeća je ulazak u kobni Mercedes ispred hotela Ritz te bijelog Fiata Una koji ih je pratio.

    “Volio bih znati šta se dogodilo. Ja sam jedina osoba koja ljudima može reći istinu, ali ne mogu se sjetiti. Smatram to nesrećom koju je bilo moguće izbjeći i da je Henri Paul pogriješio kad je sjeo za volan automobila znajući da je pio, a da ni nama ni Dodiju nije rekao da nije sposoban za vožnju. To je bila greška. Bila je to obična nesreća u vožnji pod uticajem alkohola uzrokovana brzinom. I to je sve”, rekao je Trevor.

    Novi dokumentarac o Dianinoj smrti

    Uoči 25. godišnjice Dianine smrti na Channelu 4 s emitiranjem je počeo novi dokumentarac pod nazivom Istraga o Diani: Smrt u Parizu. U četiri nastavka ove dokumentarne serije svoju stranu priče iznijeli su pripadnici francuske policije Brigade Criminelle te britanski Metropolitan Police. U prvoj epizodi glavni istražitelj Eric Gigou otkrio je kako su nakon nesreće do najsitnijeg detalja rekonstruirali rutu kojom se kretao automobil u kojem je bila Diana.

    “Pokušali smo pronaći sve svjedoke, bilo koga ko je mogao vidjeti ili čuti bilo što. Nekoga ko je mogao vidjeti aute, motocikle, išta što se moglo dogoditi u minutama ili sekundama prije nesreće”, rekao je Gigou.

    Gdje je Fiat Uno i ko ga je vozio?

    Do danas nije pronađen bijeli Fiat Uno koji je navodno uzrokovao nesreću. Prema svjedočenjima ljudi koji su se u tom trenutku našli u tunelu, Fiat je prišao preblizu Mercedesu u kojem se vozila Diana, a istražitelji su uvjereni da su se ta dva automobila pri velikoj brzini dotaknula, nakon čega se Mercedes zabio u stup u tunelu. Nevjerovatno je da niko u 25 godina nije mogao ući u trag bijelom Fiatu, čiji vozač bi mogao razjasniti detalje stravične nesreće. To je i jedan od razloga zbog čega oko Dianine smrti postoji mnogo teorija zavjere.

    O nesreći se oglasila i Martine Monteil, bivša načelnica policije, danas spisateljica.

    “Cijeli svijet nije želio prihvatiti to da je princeza od Walesa stradala u saobraćajnoj nesreći. Frustrirana sam zbog Fiata jer sam uvijek voljela završiti svoje poslove. Sigurno je negdje vani, no, nažalost, nismo ga nikada pronašli. Vozač Fiata ipak nije pravi krivac. On je mirno vozio kada je Mercedes stigao velikom brzinom i naletio na njega. Odgovornost ostaje isključivo na Mercedesu”, rekla je Martina.

    Presuda: Diana i Dodi bi možda preživjeli da su bili vezani

    Mercedes je jurio, koliko je poznato, kako bi se Diana i Dodi sakrili od paparazza koji su željeli snimiti što bolju fotografiju. Očevici koji su bili na izlazu tunela rekli su da su vidjeli da je Fiata vozio vozač tamnije boje kože, kratke kose, koji je panično gledao u retrovizor. S njim je navodno bio i pas s brnjicom. Uprkos brojnim iskazima, vozač nikada nije identifikovan, a automobil nije pronađen.

    Presuda je rekla da je Henri Paul bio pijan i prebrzo vozio, pokušavajući pobjeći paparazzima koji su ih proganjali, a da bi Diana i Dodi možda preživjeli da su bili vezani sigurnosnim pojasevima. Doktor Frederic Mailliez je zadnji vidio princezu Dianu živu. Kada je hitna došla na mjesto nesreće, nisu imali pojma da se radi o princezi. Samo su vidjeli žensko tijelo koje je na podu zdrobljenog Mercedesa. Diana je pokazivala znakove života, ali je bila bez svijesti i teško je disala. 

    Pariški doktor posljednji vidio Dianu živu

    “Svjestan sam da će moje ime uvijek biti povezano s tom tragičnom noći”, rekao je Mailliez, koji se u tom trenutku vraćao sa zabave i naletio na nesreću.

    “Prišao sam olupini, otvorio vrata i pogledao unutra. Četvero ljudi, od kojih dvoje već mrtvih, koji nisu pokazivali nikakve znakove života, te dvoje na desnoj strani, živi, ali u veoma teškom stanju. Putnik na prednjem sjedištu je vrištao, zbog čega sam znao da je bolje od putnice, mlade dame, koja je na koljenima bila na podu Mercedesa, s glavom spuštenom dolje. Teško je disala i njoj je prvo trebalo pomoći”, ispričao je Mailliez.

  • Ljekar isprva nije prepoznao o kojoj slavnoj ličnosti se radi.

    “‘Znam da će vas to iznenaditi, no ja nisam prepoznao princezu Dianu. Znam samo da sam primijetio kako je nevjerovatno lijepa, no bio sam fokusiran na to da joj spasim život, nisam imao vremena razmišljati o tome ko je ta žena. Neko mi je rekao da žrtva govori engleski, zbog čega sam joj se obratio na engleskom i rekao da sam ljekar i da sam pozvao pomoć. Pokušao sam je utješiti”, rekao je.

    Misteriozni nestanak slupanog Mercedesa

    Ubrzo su na mjesto nesreće stigli i paparazzi i vatrogasci, a princeza je prevezena u parišku bolnicu u kojoj je preminula samo nekoliko sati kasnije.

    “Za mene je bio veliki šok kada sam shvatio da je to bila princeza Diana i da je umrla. Počeo sam se preispitivati jesam li napravio sve da joj spasim život? Jesam li sve odradio kako sam trebao?”, rekao je liječnik.

    Osim što se ne zna ni gdje je Fiat Uno koji je učestvovao u tragičnoj nesreći, nije poznato ni gdje je Mercedes u kojem je poginula Diana. Vlasnik automobila Jean-Francois Musa, koji je vodio firmu za iznajmljivanje limuzina, zahtijeva od vlasti da mu vrate automobil jer mu on zakonski pripada. No kaže da mu nije rečeno ni gdje se sada čuva uništeni Mercedes. Automobil definitivno nije u voznom stanju, no zbog historijskog značaja njegova vrijednost je više od 10 miliona funti.

    “Nemam pojma gdje je auto. Sve što znam je da je zakonski moj i očito ga želim nazad. Trebao je biti vraćen do sada, ali to se nije pokazalo mogućim. Uvijek sam ga potpuno posjedovao”, rekao je Musa koji automobil želi donirati muzeju posvećenom princezi Diani. (Index.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,