Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Znate li za “Google efekat” i šta nam on čini?

Preuzmite sliku

Od početka digitalnog doba, znanstvenici su nastojali otkriti na koje sve načine internet utiče na ljudsko ponašanje. Od potpunog otkrivanja “tople vode” u komunikaciji do apsolutne transformacije našeg tržište rada, uticaj World Wide Weba je sveprisutan i bezgraničan. No, jeste li se ikada pitali kako internet utiče na našu inteligenciju?

Takvo je pitanje palo na pamet i Williamu Poundstoneu iz New York Magazinea. Iako znamo da nam je internet omogućio da činimo više s manje truda – kao na primjer, napisati cijeli članak bez odlaska na teren i istraživanja ili pak gledanje filmova bez potrebe odlaska u videoteku – kako je uticao na način na koji apsorbujemo i zadržavamo nove informacije?

Prema Poundstoneu, odgovor možemo pronaći u fenomenu naziva “Google Effect”. To znači da, unatoč tome što imamo mogućnost memorisanja podataka, osjećamo manji pritisak da to učinimo jer znamo da je sve u arhivi na internetu. Jednostavno rečeno: Internet nas nije učinio glupima, nego lijenima. To je slično kao da imamo otvorenu knjigu tijekom testa u srednjoj školi – koja je svrha memorisanja podataka kada je odgovor udaljen samo nekoliko stranica?

Uzmimo u obzir studiju iz 2013. godine Linde Henkel sa Sveučilišta Fairfield. Dodiplomski studenti otišli su u Muzej umjetnosti – tokom posjete muzeju, Henkel je zatražila od polovice studenata da fotografišu određene radove svojim telefonima, dok je drugu polovicu zamolila da vode mentalne bilješke. Sutradan je održala kviz u kojem su više zapamtili oni koji su sami kreirali mentalne bilješke o umjetničkim djelima nego oni koji su ih samo fotografisali. (wall.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje