Utorak, 9. Avgusta 2022.
Tuzlanski.ba logo

Znate li koja je najgora nuspojava izbacivanja hljeba iz ishrane?

Preuzmite sliku

Ako pazite na tjelesnu težinu, možda se klonite hljeba, ali to znači da nećete dobiti odgovarajuću količinu rafiniranih žitarica i, zauzvrat, dovoljno hranjivih tvari, objavljeno je u Frontiers in Nutrition.

Nakon što su istraživači pregledali podatke prikupljene Nacionalnim istraživanjem o zdravlju i prehrani, shvatili su da su neke odrasle osobe u SAD-u koje se klone rafiniranih žitarica zabilježile pad energije za 10 posto, a ta navika je rezultirala i nedostatkom dijetalnih vlakana, magnezija i željeza.

“Hljeb, žitarice i ugljikohidrati generalno imaju lošu reputaciju u našem društvu, međutim najbolji su izvor goriva za naše tijelo i omiljeni izvor energije za mozak”, rekla je dijetetičarka Sarah Williams.

Napominje da je radila s mnogim klijentima koji su uvidjeli povećanje energije čim su povećali unos ugljikohidrata, prenosi index.hr.

“U zdravoj i uravnoteženoj prehrani 40 do 60 posto kalorija treba poticati od ugljikohidrata, a to može uključivati hljeb i žitarice”, napominje ona.

Dijetetičarka Kacie Barnes slaže se s tim.

“Umjereni ugljikohidrati dobra su stvar. Pomažu tijelu dati energiju, osobito ako se planirate baviti bilo kojom tjelesnom aktivnošću tokom dana”, dodaje.

Zapravo, brojna istraživanja su pokazala da “kad god eliminišete cijelu skupinu hrane, morate naći s čime ćete je zamijeniti”. U protivnom ćete patiti od nezgodnih (a ponekad i nezdravih) ishoda, upozorila je Barnes.

Kad su u pitanju hljeb i žitarice, najbolje je birati hljeb od cjelovitog zrna pšenice i proklijalih žitarica, kao i smeđu rižu, ječam, zob, raž i žitarice cjelovitog zrna. Dobra opcija su i integralna tjestenina te kvinoja. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje