Ponedjeljak, 29. Novembra 2021.
Tuzlanski.ba logo

Znakovi da je roditelj toksičan i kako se nositi s tim: Važno je postaviti granicu i odmaknuti se

Preuzmite sliku

Toksični roditelj žele kontrolisati svakoga i skloni su postavljati nerazumne pa čak i nemoguće zahtjeve svojoj djeci – i dok su ona mala, ali i kasnije kad odrastu. Važno je ‘staviti ih na mjesto’

Ako imate toksičnog prijatelja ili se družite s nekim ko je toksičan, možete ograničiti ili prekinuti interakciju s tom osobom, no kad su vaši roditelji ili roditelji vašeg partnera toksični, nije se jednostavno maknuti od njih.

Neki od znakova da je roditelj ‘toksičan’:

Negativnost

Toksični roditelji su emocionalno izvan kontrole. Oni imaju tendenciju dramatiziranja, a svaki problem vide kao razlog da postanu ljuti, verbalno nasilni ili destruktivni.

Nedostatak empatije

Toksična osoba nije u mogućnosti prema drugima osjećati empatiju. Umjesto toga, sve se odnosi na njih i na njihove potrebe, pa ni ne shvaćaju kad je riječ o nekom drugom.

Želja za kontrolom

Što je pojedinac toksičniji, to više želi kontrolisati sve u svojoj blizini, a toksični će roditelj postavljat nerazumne i nemoguće zahtjeve svojoj djeci i dok su mala, ali i kasnije kad odrastu.

Kritičnost

Toksični roditelj ne može vidjeti postignuća svoje djece, bez obzira na to koliko je dijete u životu napravilo. Stalno umanjuju vrijednost drugih ljudi oko sebe općenito, a istovremeno sebe pokazuju kao nadarene i talentirane za mnoge stvari.

Uvijek krive sve osim sebe

Za nesklad i neslaganja u porodici uvijek im je kriv neko drugi. Ovi roditelji ne mogu preuzeti odgovornost za nikakve probleme, ali krive ostatak porodice za sve i često izvrću događaje.

Kako se nositi s toksičnim roditeljem?

Prvo što i već odrasla djeca toksičnih roditelja trebaju shvatiti jest da kontrolisati mogu samo svoje ponašanje, te da nemaju sposobnost mijenjati ni kontrolisati ponašanje roditelja.

Prepoznavanje i prihvaćanje da je roditelj toksičan i da se ne želi promijeniti omogućuje vam da bez grižnje savjesti mislite o vlastitim potrebama. Imate mogućnost definirati odnos s tim roditeljem kako biste zadovoljili svoje emocionalne potrebe, ali i izbjegli osude, neprijateljstvo i toksičnost.

Postavljanje granica

Jasno definišite šta ćete prihvatiti, a šta nećete, to je presudno. Budite jasni u postavljanju ovih granica i ograničite kontakt s roditeljima, kako biste vrijeme provodili pozitivno i ‘zdravo’.

Briga o sebi

Budite dobri prema sebi. Ne morate svaki odmor ili poseban događaj provoditi s roditeljima. Umjesto toga, provodite vrijeme s pozitivnim ljudima.

Razgovor s terapeutom ili savjetnikom također može biti od koristi u razumijevanju uticaja toksičnih roditelja na vaš život i razvijanju strategija za daljnju vezu, savjetuje portal Psychology Today. (24sata.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,