Petak, 30. Jula 2021.
Tuzlanski.ba logo

Za samo jednu minutu: Trik za rashlađivanje koji će vas spašavati cijelo ljeto

Preuzmite sliku

Juli je sa sobom, očekivano, donio visoke temperature, a ako je suditi prema onome što smo dosad vidjeli, ljeto će biti vruće, ali stvarno vruće.

Iako će mnogi, uprkos svim “poteškoćama” koje nosi plus 38 stepena Celzija, uvijek dati prednost suncu i visokim temperaturama, pred ugodnijim temperaturama u kombinaciji s kišom, bitno je ne zaboraviti rashladiti se – i znati kako se rashladiti.

Toplinski udar nešto je što moramo ozbiljno shvatiti. Kad tijelo proizvede previše topline ili upije previše vrućine, može doći do ozbiljnih posljedica. Zato je, kako smo već spomenuli, bitno znati rashladiti se.

Postoje brojni trikovi i savjeti koji su tu da nam olakšaju život na visokim temperaturama, a jedan od njih je stavljanje hladnog pritiska na određene “vruće” tačke na tijelu.

Ovaj genijalni trik brzo djeluje i spašava na plus 40. Za stavljanje pritiska koristite led ili rashlađenu flašu vode i osjetit ćete olakšanje. Tačke na koje trebate stavljati pritisak, odnosno nasloniti hladne predmete su:

– gležnjevi

– iza koljena

– zglobovi

– mjesto savijanja lakta

– vrat

– sljepoočnice

  • Zašto su te tačke najbolja mjesta za brzo hlađenje?

    Kada su u pitanju vrat i zglobovi, radi se o mjestima koja su pulsne tačke, odnosno područja na kojima možete osjetiti puls jer su krve žile blizu površine kože. Budući da su tako blizu, kada ih stavite u kontakt s nečim hladnim baš zbog te blizine žila brže se spušta temperatura.

    Međutim, vrat i zapešća nisu jedine pulsne točne na tijelu (iako su vjerovatno najučinkovitije). I druga spomenuta mjesta također spadaju u tu kategoriju i iz istog su razloga tačke pritiska.

    Koju ćete tačku koristiti za rashlađivanje u određenom trenutku, ovisi o vašoj aktivnosti. Koristite onu koja je najprikladnija u određenom trenutku.

    Primjerice, ako vježbate, omotavanje vlažne trake oko zgloba, lakta ili vrata jednostavan je način da se rashladite.

    Ako se samo “kuhate” na kauču, možete staviti pritisak na gležnjeve, koljena i druge spomenute točke. S obzirom na to da se ne krećete, možete primjerice umotati kockice leda u krpu.

    Iako je gotovo svaka tekućina bolja od nikakve tekućine, imajte na umu da ništa nije dobro kao voda.

    Što se tiče vremena – neki preporučuju da se led na spomenute tačke stavlja po minutu, ali dogovora u tom pitanju nema. Vi u svakom slučaju radite ono što vam se čini ugodno. Također, pazite da pritisak koji stavljate ipak nije prehladan (led, kako je spomenuto, omotajte u peškir ili krpu).

    Naravno, imajte na umu da to nije konačno rješenje i stopostotni lijek za vrućinu, ali je dobrodošla pomoć. U nastavku donosimo još  nekoliko savjeta koji će vam pomoći da se rashladite na najvećim vrućinama. (zadovoljna.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,