Ponedjeljak, 21. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Više štete nego koristi: Najnezdraviji način pripreme jaja

Preuzmite sliku

Kada pomisle na doručak, mnogi pomisle na jaja, pripremljena na bilo koji način.

To ima i smisla jer su jaja odličan izvor tijelu potrebnih nutrijenata, a uz to su i lagana za pripremiti. Bjelanjci su nevjerovtan vegetarijanski izvor bjelančevina, a žumanjci su puni vitamina i minerala, uključujući vitamin A, B12, selen, kolin i lutein, kaže dijetetičarka Lindsay Wengler.

Ali kako bi dobili najbolje od jaja, treba pripaziti na koji ih način pripremate. Iako ne postoji ‘pogrešan’ način pripreme jaja, neke metode nisu toliko zdrave kao druge. Mnogi dijetetičari i nutricionisti kažu kako je definitivno najnezdraviji način pripreme jaja prženje na puno ulja i na jakoj vatri.

“Ako pržite jaja na maslacu, možda ćete poništiti neke zdravstvene blagodati jaja. Jaja su prirodno bogata bjelančevinama i s malo zasićenih masnoća, ali čim smjesi dodate maslac, zasićena masnoća u vašem jelu raste. To je nešto što ne želimo, jer je prekomjerna zasićena masnoća u prehrani usko povezana sa srčanim bolestima.”, kaže dijetetičarka Katherine Basbaum.

“Dijetalne smjernice za Amerikance 2020. – 2025. predlažu da se unos zasićenih masnoća smanji na manje od 10% ukupnih kalorija dnevno. Korištenje zasićenih masti u pripremi jaja dodaje značajne kalorije jelu, kao i nezdravu masnoću koja je povezana s povećanim rizikom od srčanih bolesti.”, dodaje dijetetičarka Tara Tomaino.

Tomaino dodaje da se ne morate čuvati samo maslaca, kokosovo ulje i mast od slanine također su loši, kao i kuhanje jaja u tepsiji ili quicheu koji sadrži velike količine zasićenih masnoća u obliku vrhnja ili sira. Korištenje tih sastojaka može umanjiti visoki nutritivni profil jaja. Od prženja jaja, nezdravije je jedino prženje jaja na jakoj vatri.

“Kuhanje na visokim temperaturama oksidira ulja, koja takva mogu potaknuti upalu u tijelu. Zato treba koristiti ulja koja se dime tek na višim temperaturama, poput ulja avokada, kako bi se spriječila oksidacija.”, kaže dijetetičarka Rebecca Washuta.

Kako je najbolje pripremiti jaja?

“Pripremanje jaja s minimalno masnoća ili upotreba nezasićenih masti poput maslinovog ulja ili ulja avokada zdravija su alternativa. Jaja koja se kuhaju na tvrdo ili poširanje način su za pripremu jaja bez potrebe za dodatnom masnoćom.”, kaže Tomaino.

Osim kako ih kuhate, bitno je i s čim jedete jaja.  Poslužite jaja s izdašnom porcijom povrća kako bi dobili dodatne nutrijente i vlakna. Tamno lisnato povrće poput kelja, špinata i rikole izvrstan je dodatak jajima, kao i povrće poput šparoga, brokule, paprike i luka. (24sata.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,