Četvrtak, 24. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Uhvatio vas je grč u moru? Evo šta trebate uraditi

Preuzmite sliku

Savjete da zaustavite grčenje mišića možete pročitati u nastavku

Grčenje mišića može vas iznenaditi u različitim situacijama. Mogu se dogoditi dok hodate, vježbate ili spavate, međutim, poseban rizik predstavljaju grčevi koji vas zadese dok plivate u moru. Srećom, postoje jednostavni načini da smanjite rizik od grčenja mišića u moru, ali i savjeti da se nosite s njima ako vam se dogode, piše Body.ba.

Uzroci grčenja mišića

Nauka još uvijek nije otkrila tačne razloge zbog kojih dolazi do grčeva u mišićima. Iako se grčenje mišića dešava često, ne samo kod plivača već i u ostalim sportovima, i dalje nisu dovoljno istraženi. Ipak, postoje dvije teorije koje se najčešće navode kao uzroci grčenja mišića i to:

Dehidracija

Smatra se da se grčenje mišića događa jer sportaši, dok izvode vježbe visokog intenziteta, gube više vode nego što dobiju. Ovo rezultira grčenjem mišića povezanim s vježbanjem. Također, sportaši koji vježbaju u vlažnim ili toplim uvjetima, skloniji su znojenju i time gube velike količine elektrolita. Male razine elektrolita mogu biti jedan od uzroka grčenja mišića.

Umor mišića

Brojna istraživanja pokazuju da se grčevi događaju pred kraj natjecanja, kada je vaš mišić već umoran. Grčevi većinom pogađaju sportiste nakon intenzivnih treninga, ili u periodu oporavka.

Kako se nositi s mišićnim grčevima u moru?

Prije svega, ključno je da u ovoj situaciji ostanete pribrani i smireni, posebno ako se nalazite u dubokoj vodi. Ako vas je uhvatio grč dok plivate, pokušavajte se održavati na površini tako što ćete ležati na leđima, a vaša pluća trebaju biti ispunjena vazduhom.

Izvlačite mišić koji se grči 10-15 sekundi, uz pauze. Ovo nastavite raditi dok grč ne prestane. Nakon toga napustite vodu kako se ovo ne bi ponovilo dok ste još uvijek unutra.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,