Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Učenici su zdraviji i uspješniji ako im nastava počinje kasnije

Preuzmite sliku

Logično je da većina školaraca spava duže ako im jutarnja nastava počinje kasnije, no manje je poznato da duži san ima pozitivan učinak na njihovo zdravlje, sreću i ocjene.

U američkom gradu Seattleu nastava odnedavno više ne počinje u 7.50 ujutro nego u 8.45 sati. Bila je to odluka gradske uprave u sklopu reorganizacije nastave u gradskim školama.

Naučnici sa sveučilišta države Washington i Salkova instituta za biološke nauke istražili su kako je to utjecalo na učenike.

“Studija je pokazala značajna poboljšanja u duljini i kvaliteti sna, a vrijeme ustajanja približilo se prirodnom vremenu buđenja za tinejdžersku dob”, kazao je profesor Horacio de la Iglesia, biolog na vašingtonskom sveučilištu.

Kasniji početak nastave rezultirao je time da su učenici u prosjeku spavali 34 minute duže, odnosno s prosječnih 6 sati i 50 minuta trajanje njihova sna produženo  je 7 sati i 24 minute.

To je važno, istaknuli su naučnici u članku objavljenom u časopisu Science Advances, jer je tinejdžerima potrebno više sna nego njihovim roditeljima.

“Unutarnji biološki sat tinejdžera u temelju se razlikuje od onoga kod odraslih osoba”, kaže naučnik Gideon Dunster.

Ljudi imaju cirkadijski ritam, unutarnji biološki sat koji signalizira kada je vrijeme za odlazak na spavanje, a kada je vrijeme za buđenje. Pubertet taj ciklus produžuje.

“Sve studije spavačkih navika tinejdžera u Americi pokazuju da im je vrijeme odlaska na počinak biološki uvjetovano, a vrijeme ustajanja društveno određeno”, naglasio je Dunster.

To može imati ozbiljne zdravstvene posljedice jer remećenje cirkadijskog ritma utječe na probavu, puls, tjelesnu temperaturu, imunološki sustav i razinu koncentracije.

Naučnici vjeruju da bi školske vlasti posvuda u svijetu o tomu trebale voditi računa.

“Tražiti od tinejdžera da bude budan i aktivan u 7.30 je isto kao tražiti da odrasla osoba bude budna i aktivna u 5.30 sati”, kaže profesor De la Iglesia.

“Vrijeme početka nastave ostavlja ozbiljne posljedice na usvajanje i primjenu gradiva. Tinejdžeri imaju svoj unutarnji raspored. A pitanje je kakav raspored imaju njihove škole?”, kazao je. (Hina)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,