Utorak, 19. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Tri navike koje vas uporno sprječavaju da napredujete u karijeri

Preuzmite sliku

I krajnje je vrijeme da ih se riješite!

Da vam odmah kažemo suštinu: neki naizgled bezazleni, a toliko uobičajeni postupci na radnom mjestu (na primjer, uvijeno obraćanje kolegama ili završavanje svake rečenice u mailu znakom uzvika) i te kako mogu da ugroze vašu poziciju na poslu i potencijalni napredak.

“Žene umiju da se ponašaju na određeni način zato što ne žele da ih nazovu agresivnim ili (ne daj bože) ku*kama“, kaže Pegi Klaus, trener za liderstvo i komuniciranje, autorka knjige The Art of Tooting Your Own Horn Without Blowing It. Nažalost, ako ste stalno nedovoljno asertivni ili pak previše oduševljeni, kolege mogu da počnu da vas smatraju nepouzdanom ili neprofesionalnom. Međutim, ako prekinete začarani krug ponavljanja ove sljedeće tri navike, imate dobre šanse da napredujete u karijeri.

Pričate okolišući i sa određenom dozom bojaznosti

Primjer: “Znam da si zauzeta, ali molim te, ako ti nije problem, da li bi ikako mogla da se nađeš sa mnom ovog popodneva?“

Dakle, ako imate pitanje za svog nadređenog ili kolege, samo jasno recite šta vam treba. ”Ako niste direktni, najvjerovatnije nećete dobiti ono što vam treba“, kaže Klausova.

Žene ponekad umiju da okolišaju kada su u pitanju zahtjevi, a to je posljedica toga što su tokom života uglavnom uslovljavane da budu predusretljive. Međutim, kada ste previše pažljivi, može da djeluje kao da ste pretjerano popustljivi ili da ste ulizica, što pak dovodi u pitanje vaše samopouzdanje i vaše kvalifikacije. Kolege onda mogu da se pitaju da li imate vjere u sebe, odnosno da li ste sposobni da radite na važnim projektima.

Zato, kada pitate, trudite se da vam pitanja budu kratka i jasna: ”Da li možemo da se nađemo ovog popodneva? Trebalo bi da prodiskutujemo to, to i to.“ (Kad smo već na ovoj temi – izbacite Žao mi je iz rječnika, tj. sačuvajte te tri riječi za prilike kada tako zaista i mislite.)

Pokazujete previše entuzijazma kada pišete mailove

Primjer: “Hej! Jedva čekam da se ispričamo! Reci mi šta bi trebalo da ponesem sa sobom!”

Kada drugaricama javljate kako vam je prošlo veče, stavite znakove uzvika koliko god želite (“Nije mi dobro koliko sam mahmurna!!!!“). Međutim, kada ste na poslu, ipak postoje određene granice.
“Mnogo ljudi tretira mail kao da je najobičnija tekstualna poruka“, kaže stručnjak za poslovni bonton Jacqeline Vitmor, autorica knjige Poised for Success: Mastering the Four Qualities That Distinguish Outstanding Professionals.”Međutim, trebalo bi da pišete svaki mail kao da će ga pročitati vaš šef“, dodaje. Da li bi on/ona gledao blagonaklono na vaših milion znakova uzvika? Najvjerovatnije da ne, zato što prečesta upotreba ovog interpunkcijskog znaka djeluje djetinjasto i utiče na to da vas smatraju neozbiljnim.

Stoga, da biste bili sigurni (i profesionalni), držite se tačke na kraju rečenice. Jedini izuzetak je kada nekome od kolega šaljete čestitku (“Svaka čast na ostvarenom projektu!“).

Svima i svemu kažete DA!

Primjer: “Naravno da ću da napravim kolače za rođendan! Da li bi takođe trebalo da dođem ranije i pomognem vam da sve ukrasite?”

Ako umijete prečesto da uhvatite sebe kako pospremate šoljice sa kancelarijskih stolova, ili ste vi ta koja uvijek drži rođendanske zdravice članovima svog tima, najvjerovatnije ste preuzeli na sebe ulogu kancelarijskog anđela. “Žene umiju ovo da rade jer žele da pomognu, ali to može da bude mač sa dve oštrice“, kaže Kim Skot, autorka knjige Radical Candor: Be a Kickass Boss Without Losing Your Humanity. Ako uvijek radite slične stvari, a nisu vam u opisu radnog mjesta, ljudi stiču utisak da mogu da gaze po vama. Pritom, ovakvi postupci vas sprječavaju da se posvetite svojim pravim obavezama, kaže Skotova.

Sljedeći put kada neko pokuša da vam na vrat natovari gomilu posla koja nije vaša probajte da kažete ovo: “Nažalost, ne mogu to da radim sada. Imam da završim…“ (uvijek imenujte realnu obavezu koju bi trebalo da obavite). (cosmopolitan.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,