Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Šta muškarce podsvjesno privlači kod žena?

Preuzmite sliku

Čak i kada toga nije svjestan, muškarac se često romantično veže za ženu za koju vidi da ima određene osobine koje su biološki kodirane da bi značile ‘zdrava’ i ‘plodna’, odnosno zahvaljujući evoluciji, muškarac podsvjesno traži partnerku koja će mu pomoći u opstanku ljudskog roda.

Upravo taj urođeni nagon može da objasni ovih osam stvari koje muškarci najčešće (nesvjesno) traže u potencijalnoj ljubavnici. Naravno, imajte na umu da muškarci nisu isključivo ‘primitivne životinje’. Nemojte prebrzo da pretpostavite da će vas bilo koja od ovih karakteristika dovesti u vječno romantično blaženstvo ili s druge strane, uvući u samački život. Način na koji izgledate, mirišete i zvučite samo su mali dio slagalice.

Bokovi

Istraživanje iz 2017. godine otkrilo je povezanost između broja djece i obima struka i bokova (WHR indeks) kod žena. Studija je proučavala gotovo 1.000 žena iz sedam neindustrijskih društava iz Afrike, zapadnog Sibira, Južne Amerike i južne Azije. Iz ove grupe, žene koje su rodile više djece imale su u prosjeku veći obim struka i bokova. Ti rezultati sugerišu da je idealni obim oko 0,7 – možda zato što je to biološki pokazatelj da žena nije rodila mnogo djece (ako uopšte jeste), što znači da su, u teoriji, najbolji plodni dani pred njom. Dakle, suprotno uvriježenom mišljenju da je nizak WHR indeks jednak visokoj plodnosti i da je upravo taj kvalitet ono što na podsvjesnom nivou muškarci cijene, čini se da nizak WHR indeks ukazuje na ograničen broj prethodnih trudnoća.

  • Simetrija

    Iako ste o simetriji vjerovatno učili na časovima likovnog ili matematike, čini se da je muška biologija usredsređena na simetriju. Simetrija je skladnost, odnosno u širem smislu, proporcionalnost elemenata neke cjeline u veličini. Naravno da muškarce ne privlači svaka simetrija koju vide. “Svi smo mi posebno sposobni da tražimo tu karakteristiku kod drugih ljudi i da je koristimo kao podsvjesni alat za ocjenu privlačnosti”, navodi se u istraživanju objavljenom 2014. godine. Postoji nekoliko različitih teorija o tome zašto je to tako. Neki istraživači smatraju da se simetrija smatra pokazateljem ukupnog zdravlja. Ima i drugih koji vjeruju da, budući da je simetrične slike lakše vizuelno obraditi, naš mozak funkcioniše na način da pokaže sklonost toj karakteristici.

    Duga kosa

    Ako ste ikad mislili da muškarci preferiraju žene s dužom kosom, bili ste u pravu. Način na koji žena nosi kosu utiče na to kako je vidi suprotni pol, pokazala je studija iz 2004. godine, objavljena u časopisu Human Nature. Ovo istraživanje je pokazalo da su muškarci žene s dužom kosom ocijenili kao zdravije i privlačnije.

  • Crveni ruž

    Žene već decenijama koriste crveni ruž na usnama ili rumenilo na obrazima kako bi bile privlačnije muškarcima, ali tek su 2008. godine objavljena prva istraživanja o učincima nošenja crvene boje na privlačnost. Ispostavilo se da se pokazivanje preferencije prema crvenoj boji vidjelo još u ponašanju mužjaka širom životinjskog carstva, posebno primata. Čini se da je ta privlačnost crvenoj boji povezana sa ženskim ciklusom, prema časopisu Personality and Social Psychology. Istraživači su primijetili da su ženke majmuna zapravo pocrvenjele tokom ovulacije, a mužjaci majmuna reagovali su na tu promjenu. Uz to, ista privlačnost primijećena je i kada su muškarcima pokazane slike i fotografije žena koje nose crveni ruž ili crvenu haljinu.

    Međutim, dalja istraživanja dovela su u pitanje ove nalaze jer iako bi bilo zgodno kad bi bilo dovoljno samo nanijeti crveni ruž ili obući crvenu haljinu da bi žena osvojila muškarca, čini se da samo ovaj faktor vjerovatno neće pobuditi njegove osjećaje. Nekoliko novijih studija, poput ove objavljene u časopisu Social Psychology, pomno su ponovili eksperiment iz 2008. i otkrili da ‘efekat crvene boje’ zapravo nije toliko važan sam po sebi, već samo u kombinaciji s drugim faktorima.

    Prirodni miris

    Koliko god ovo čudno moglo zvučati, muškarcu možeš biti privlačna zbog svog prirodnog mirisa. Iako mnogo ljudi zna da su feromoni hormon vrlo specifičnog mirisa, nauka iza privlačnosti nije opšte poznata. Istraživanje je otkrilo da ženski ciklus izravno utiče na feromone koje ’emituje’. Zavisno od toga gdje si u svom ciklusu, muškarci će te smatrati privlačnijom jednostavno zbog mirisa feromona koji odašilješ.

  • Oči

    Kada pitate bilo kojeg muškarca šta mu je privlačno kod žene, gotovo da je stopostotno očekivano da će pomenuti njene oči. Postoji stvarni razlog zbog kojeg stavljamo toliko naglaska na oči ljudi koji nas privlače, a to nije zato što su oči prozor u dušu. Muškarce više privlače žene bistrih i svetlijih očiju, navodi “The Harvard Brain”. Ne radi se nužno o boji. Važna je svetlost celog oka. Veruje se da je sve u evoluciji budući da se svjetle oči gledaju kao zdravije, dok su tupe ili suve oči povezane sa starenjem.

    Usne

    Koliko god glupo zvučalo, tinejdžerke koje objavljuju selfije na društvenim mrežama na kojima se puće, možda ne greše toliko, jer se punije usne doživljavaju kao privlačna karakteristika kod žena. Studija Univerziteta u Mančesteru otkrila je da muškarci, nakon što upoznaju novu ženu, provode oko polovine interakcije gledajući upravo u njene usne. A kad je u pitanju privlačnost žena koje su upoznali, muškarci su žene s punijim usnama ocijenili kao privlačnije. Nauka koja stoji iza ove privlačnosti jednaka je onoj koju smo dosad vidjeli – muškarce privlači izgled zdravlja, a punije usne se gledaju kao fizička karakteristika zdrave žene.

    Glas

    Nije sve u izgledu. Muške uši takođe igraju ulogu u određivanju privlačnosti žene. Baš kao i kod muškaraca, ženski glasovi se mijenjaju kako stare. Kako im se nivo estrogena smanjuje, njihov ton se snižava i produbljuje. Muškarce više privlače žene s višim tonom glasa, prema časopisu Smithsonian Magazine. Ta sklonost se odnosi na mladost, jer mlađe žene imaju viši glas, a percepcija je da je mlađa žena zdravija. (zena.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , ,