Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Šta ako ode Facebook i nestane Instagram? Opet ćemo postati ljudi?

Preuzmite sliku

Sjediti na kafi i ne geldati telefone, pričati sa prijateljima bez korištenja aplikacija za chat, ne gledanje napravljenog ručka komšinice Maje, ni jedna informacija o mjestu ljetovanja i zimovanja kolega iz firme? Dan bez duckface-a, bez beskonačnih nizova komentara u tzv. političkim diskusija. Dan bez samohvalisanja. Jesu li Instagram i Facebook zapravo platforme koje su ljude pretvorile u robove?

Najava vlasnika kompanije Meta, kako se odnedavno zove Facebook, Marka Zukerberga da bi Evropa mogla ostati bez dvije od tri najpopularnije društvene mreže na svijetu izazvala je milione reakcija, baš na tim društvenim mrežama. Problem je tvrdi milijarder čije se bogatstvo u posljednjoj sedmici smanjilo za tridesetak milijardi dolara u zabranama koje EU ima, a tiču se razmjene podataka. Zabrane EU spriječavaju Metine društvene mreže da razmijenjuju podatke korisnika sa bazama u SAD i Zukerberg najavljuje kraj,

Šta bi BiH bez Facebooka?

Pogođen bi gašenjem najpopularnije društvene mreže u BiH bio širok dijapazon ljudi, kompanija i organizacija koje svoje poslovanje, promociju ali i svakodnevnu rutinu vežu sa društvenom mrežom.

Političari bi ostali bez izuzetno moćnog oružja za propagandu, njihove vojske botova bile bi svedene na komentarisanje članaka na portalima. Propale bi plave kvačice i komentari svega i svačega koje vješto koriste za svoju promociju. Morali bi političari ponovo sa narodom razgovarati licem u lice, mimo stranačkih kongresa na kojima nemaju oponenata. A možda bi se, što ne bi nimalo začudilo, prebacilli na TikTok gdje bi snimali kratke video zapise o svojim “uspjesima”.

Kompanije kojima su Instagram i Facebook postali nezaobilazan marketinški kanal morale bi mijenjati strategiju, najvjerovatnije bi od tog digitalnog nestanka drušvenih mreža Instagrama i Facebooka najviše profitirao Google gdje bi se pored sadašnjih miliona dolara, preselile i one koje se ovamo troše.

Mediji, naročito web portali, ostali bi bez izuzetno bitnog izvora posjeta. Neki bi se najvjerovatnije ugasili. Smanjio bi se broj bombastičnih naslova, a fokus bi bio u optimizaciji za pretraživače. Umjesto “skandaloznog i šokantnog” morali bi se uvesti neki novi termini.

Ljudi, oni obični koji na Facebooku i Instagramu troše mnogo svoga slobodnog vremena ostali bi bez platforme na kojoj su dijelili sve lijepe komade svoga života. I one manje lijepe. Broj čestitki za rođendan rapidno bi se smanjio. Da ste kupili novu majicu znali bi samo vaši ukućani. Da li vam je kolega ljetovao u Turskoj ili u Neumu, saznali bi samo ako bi vam ispričao. Šalu nastranu, u međuljudkoj komunikaciji falilo bi zaista puno informacija koje trenutno smatramo bitnim. Možda kada bi društvene mreže isčezle i shvatimo da to nije istina.

Ljudi su od pojave Facebooka i Instagram promijenili životne navike, neki su se mnogo dobro snašli tamo u virtualnom svijetu, neki su zaradili velike novce, neki upoznali partnera, činjenica je da više ništa nije isto.

Možda bi nestankom Instagrama i Facebooka počeo novi krug, krug u kojem bi se ljudi opet vratili razgovoru uživo, iskrenim pogledima, širokim osmijesima koji nisu lažni. Možda bi opet išli jedni kod drugih u goste više od jednom godišnje. Pružili jedni drugima ruku kada je teško zajedno se veselili. Da li bi opet postali ljudi ako ode Instagram? Da li bi opet postali ljudi ako ode Facebook?

Kasno je. Jer naći ćemo neke druge platforme. (N1)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje