Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Šest turističkih trendova za 2021. godinu

Preuzmite sliku

Izvještaj Euronews-a o trendovima u putovanju i turizmu pod nazivom “Putovanja nakon 2020” otkriva globalne trendove koje ćemo osjetiti u 2021.

Savremeni putnik sve više će željeti da doživi destinaciju koju posjećuje poput mještanina datog kraja, tj. na autentičan način uz sve specifičnosti lokalne kulture, običaja, gastronomije, ali i uživanja na lokalni način.

Sve više će insistirati i na tome da pobegne od urbanih sadržaja i utabanih turističkih staza i da se odmetne u manje naseljena, ruralna, pa čak i divlja područja da bi doživio potpuno bogatstvo lokalnih zajednica koje posjećuje.

Otkrivamo vam šest novih trendova koji će obilježiti 2021. godinu, ali i godine koje tek dolaze.

1. Turizam u divljini

Nakon mjeseci i mjeseci boravka u domovima, često u uslovima karantina, javila se prirodna potreba ljudi da se odmetnu u otvorene prostore i što prirodnije okruženje. U SAD se tako bilježi pravi procvat turizma u nacionalnim parkovima, ista situacija je i širom Evrope, a taj trend biće među dominantnim i 2021. jer se vrijeme provedeno u divljini smatra “ljekovitim” za savremeni urbani život prepun buke sa ulica.

  • 2. Nomadski turizam

    Nomadski turizam već je počeo da doživljava ekspanziju, a procjene stručnjaka kažu da će putovanja u pokretu biti sve češća i popularnija, bilo da se radi o generaciji Z, profesionalcima koji mogu da zarađuju za život uz laptop ili penzionerima bez obaveza. Briga o zdravlju takođe motiviše sve više i više ljudi, pa tako se predviđa da će biti povećana potražnja za kupovinu kamp prikolica koje su sinonim za procvat putničkih putovanja.

    3. Eko turizam

    “Odgovorno putovanje u prirodna područja koja čuvaju okolinu, održavaju dobrobit lokalnog stanovništva i uključuju obrazovanje” biće takođe sve popularnija u godinama koje dolaze, a ovaj opis odgovara definiciji eko turizma prema Međunarodnom ekoturističkom društvu (International Ecotourism Society).

    Nakon pandemije, ljudi će mnogo pažljivije razmišljati o načinu putovanja i tražiti hotele i firme koje čine sve kako bi smanjile svoj uticaj na planetu. Takođe, možemo očekivati da će eko certifikati dobiti na važnosti, jer će potrošači sve više vrednovati potvrde s “negativnim ugljendioksidom” i druge ekološke potvrde.

    4. Autentični turizam

    Još jedan pozitivan trend je činjenica da posetioci sve manje tragaju za standardnim odmaralištima koja su nepovezana i sterilna. Oni već danas žele da dožive nešto autentično, nešto “stvarno”, nešto što predstavlja autentičnu karakteristiku određenog podneblja, a taj trend dobijaće sve veći zamah u periodu poslije korone, prenosi KućaStil.

  • Young beautiful woman check in authentic hotel in Bali. Tourism Bali Concept.

    5. Wellness turizam

    U doba pandemije koronavirusa, potraga za poboljšanjem zdravlja i imuniteta biće snažna motivacija za turiste na svim meridijanima, a kada je tako – onda je sasvim očekivan i rast wellness turizma. U 2021. godini, a posebno u godinama koje slijede, možemo očekivati da će turisti sve više tragati za ponudama koje uključuju wellness programe koji su dostupni u okviru standardih paketa. Čak i ako ne putuju izričito zbog detoksa ili regeneracije organizma, poželjeće da rezervišu putovanja zbog kojih će se osjećati bolje i zdravije.

    6. Pažljivi turizam

    Pažljivi turizam je još jedan novi fenomen putovanja poslije korone, a podrazumijeva stvaranje dubljih veza s mjestima koja ljudi posjećuju vodeći se krilaticom “manje je više”. Ovaj turizam karakteriše i istovremeno zaobilaženje destinacija sa turističkih “Top lista”. Iako “bucket lista” jeste način građenja društvenog prestiža, putovanja kao potrošački čin sve češće su meta kritika, pa svjesniji i društveno odgovorniji putnik traži ono što su skromnija putovanja na manje glamurozne destinacije.  (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,