Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Psihologija prvog utiska: Važnije je ono što se desi na kraju

Preuzmite sliku

Svi pričaju o prvom utisku, ali naučnici kažu da je završetak najbitniji.

Znamo koliko je prvi utisak bitan i koliko je teško uticati na to kako ćete djelovati na druge. Bilo da želite da impresionirate na ljubavnom ili poslovnom sastanku, vjerovatno ćete najviše brinuti o početku tog događaja. Na kraju ćete se opustiti i spustićete gard.

Ali šta ako vam kažemo da ljudi formiraju mišljenje o drugima i o iskustvima na potpuno suprotan način? Kada proučavamo kako nešto pamtimo, ispostavlja se da je kraj najbitniji – ne početak, piše site Inc.com.

Zašto većina filmova ima sretan kraj

„Kada se prisjećamo koncerata, odmora, sastanaka – ne prisjećamo se uspomena iz minuta u minut, kao što ide film. Mi više pričamo priču o tome šta se desilo. I te priče imaju svoju logiku u kojoj redoslijed događaja pravi razliku,“ kaže Tim Harford, na svom blogu „The Undercover Economist“.

Koristeći kako lične primjere, tako i istraživanja ekonomiste, dobitnika Nobelove nagrade Daniela Kahnemanna, Harford je objasnio psihološki fenomen koji naziva pravilom „vrhunac kraja“. Smatra da našim uspomenama događaja vladaju najintenzivniji momenti tog iskustva i kraj.

Tako ćemo, na primjer, pamtiti u jednosatnom koncertu violine kada violinista pogriješi ton ili zaškripi na kraju, prije nego ako to uradi negdje na početku. Istraživači kažu da će ljudi prije izabrati duže neugodno iskustvo sa sretnim krajem nego kraće neugodno iskustvo koje nema sretan kraj. (Na primjer, prije će izabrati kupanje u hladnoj vodi 90 sekundi ali sa zagrijavanjem na kraju, nego samo kupanje u hladnoj vodi 60 sekundi).

Kako to izgleda u životu

Poenta nije da prvi utisak nije važan već da često propuštamo nevjerovatnu moć kraja odnosno završetka nekog događaja, iskustva, koje u stvari oblikuje naša sjećanja.

„Dvaput ovog mjeseca večerao sam u restoranima koji su bili odlično rangirani na siteu TripAdvisor. Oba puta, večera je bila dobra ali nekako neupadljiva, neupečatljiva. I oba puta, dobio sam poklon na izlasku – lijep par čaša i vadičep. Izgleda da su oni koji su ocjenjivali restorane, bili pod utiskom ovih lijepih poklona a ne hrane,“ napisao je Hartford.

Dakle, obratite pažnju na kraj događaja do kog vam je stalo, i to će imati velikog uticaja na to da li će nekome taj događaj ostati u lijepoj uspomeni. (bizlife.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,