Nedjelja, 31. Maja 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Ponašanja i radnje kojima trudnice utiču na svoje bebe

Jedno je istraživanje sugerisalo da depresija i anksioznost u trudnica mogu povećati šanse za prerano rođenje i smanjiti porođajnu težinu. Ali postoje i neke druge stvari koje mogu uticati na vašu buduću bebu. U ovom ćete članku naučiti o nekim vrstama ponašanja i radnji od kojih je bolje apstinirati tokom trudnoće.

Brigt Side dijeli sa vama 9 stvari kojih morate biti svjesni.

1. Svađa i vikanje

Svađa izaziva anksioznost i depresiju i to može naštetiti vašoj bebi. Može uveliko uticati na zdravlje buduće bebe, posebno na imunološki sistem i mozak. Osim toga, vrištanje može biti loše za majku i dovesti do glavobolje, mučnine i problema sa snom.

  • Šta treba učiniti:

    Odmarajte više

    Dovoljno spavajte

    Meditirajte

    Posavjetujte se sa ljekarom

    Šetajte i udišite svjež vazduh

    2. Previše šećera

    Istraživanje je pokazalo da su majke koje su tokom trudnoće konzumirale velike količine šećera imale djecu sa problemima učenja i pamćenja. Ista stvar vrijedi i za nadomjestke šećera.

  • Šta treba učiniti:

    Jedite više voća umjesto slatkiša

    Smanjite unos sode

    3. Promjene raspoloženja

    Promjene raspoloženja tokom trudnoće su česte. Prvo se osjećate uzbuđeno, a onda pod stresom i preplavljenošću. Može biti povezano ispitivanjem stvari poput toga da li ćete biti dobar roditelj ili možete li to finansijski upravljati.

    Ove promjene mogu biti uzrokovane metabolizmom žene ili njenim hormonima, a utiču i na mozak i raspoloženje.

  • Šta treba učiniti:

    Dovoljno spavajte

    Idite u šetnju i udišite svjež zrak

    Idite u kino s prijateljima

    Meditirajte

    4. Opuštanje u vrućoj kadi ili sauni

    Izuzetna vrućina u sauni ili kadi glavna je briga tokom trudnoće. To može biti opuštajuće, ali nije dobro za vašu bebu.

  • Šta treba učiniti:

    Ne pregrijavajte se i ne ostajte duže od 10 minuta u toploj kupki

    Praktikujte mlake kupke koje su iste kao i vaša tjelesna temperatura

    U svakom slučaju, posavjetujte se sa svojim ljekarom. Ako vaš ljekar kaže da je to sa vama u redu, ograničite vrijeme koje provodite u sauni.
    5. Plače

    Plakanje tokom trudnoće normalno je jer ćete možda postati sentimentalniji. Ali to može biti varljivo i trebali biste obratiti pažnju na različite simptome poput gubitka apetita, osjećaja krivice, previše spavanja i gubitka interesa za bilo koju aktivnost.

  • Šta treba učiniti:

    Ako simptomi traju više od 2 sedmice, obratite se svom ljekaru

    Pronađite podršku, razgovarajte s drugim mamama ili trudnicama

    6. Psihoza

    Tokom trudnoće, raspoloženje žene može postati vrlo zbunjujuće. To se ne dešava često, ali može prerasti u psihozu .

    Simptomi su nepredvidivo ponašanje, zbunjenost, pa čak i halucinacije.

  • Šta treba učiniti:

    Ako neko pokazuje ove znakove, molimo ne ustručavajte se da se posavjetujete sa ljekarom i odmah potražite medicinsku pomoć.

    7. Problemi sa spavanjem

    Prema istraživačima, 78% žena prijavljuje više poremećen san tokom trudnoće nego inače. Razlog za to je nivo hormona. Nije čudo što trudnice postaju toliko umorne.

    Međutim, važno je nešto učiniti s tim, jer gubitak sna može uzrokovati loše raspoloženje i mučninu. Studija je otkrila da žene koje su spavale manje od 6 sati noću imaju duži porod.

  • Šta treba učiniti:

    Planirajte svoj raspored spavanja

    Pokušajte vježbati najmanje 30 minuta dnevno

    Tokom dana pijte puno tečnosti

    Ako ne možete spavati, ne forsirajte se, pokušajte pročitati lijepu knjigu, ali nemojte biti aktivni

    Posavjetujte se s ljekarom koji položaj je najbolji za spavanje

    8. Mala aktivnost i prejedanje

    Dodatno debljanje tokom trudnoće može dovesti do komplikacija poroda, rasta fetusa i zadržavanja tjelesne težine nakon porođaja. Štaviše, može povećati naknadni rizik od gojaznosti za dijete.

    Fizička aktivnost tokom trudnoće pruža fizičke i psihičke koristi za majku i dijete.

  • Šta treba učiniti:

    Ljekari preporučuju približno 30 minuta vježbanja za zdrave trudnice, većinu dana u sedmici.
    Ne zaboravite na šetnju. Održavat će vas u formi i mozak će dobiti malo kisika, što je važno za mentalno zdravlje.

    9. Dodatni unos kofeina

    Generalno, ne postoje studije koje govore da je zabranjeno piti kofein, posebno u količinama od  300 mg / d ili više . Ne uzrokuje urođene mane. Ali tokom trudnoće to treba ograničiti. Trebali biste se sjetiti da kofein također prelazi preko placente i ulazi u bebin krvotok.

  • Šta treba učiniti:

    Bolje je da vodite računa o svojoj ishrani i da smanjite potrošnju kafe. Dakle, 1 do 2 šoljice kafe na dan je uredu. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , ,