Četvrtak, 24. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Pobjegao je od kuće, živio u kolibi od blata, spavao na podu a danas je bogataš i osnivač kompanije

Preuzmite sliku

Ambarish Mitra je sa 15 godina pobjegao od kuće, nakon čega je živio u siromašnoj četvrti. Kada je imao 17 godina, već je zapošljavao 55 ljudi. Danas, 20 godina kasnije, osnivač je i direktor kompanije koja stoji iza mobilne aplikacije “Blippar” i čija se vrijednost procjenjuje na 1,5 milijardi dolara.

Zbog toga nije nimalo iznenađujuće što Ambariš opisuje svoj život kao “avanturu”.

 “Blippar” je aplikacija za proširenu stvarnost, pokrenuta 2011. godine, koja korisnicima omogućava da pomoću telefonske kamere postave animacije i fotografije preko objekata iz svog okruženja. Primjera radi, ako fokusirate kozervu “koka-kole” u ograničenoj seriji – ta kompanija poslovno sarađuje s “Blipparom” – ona se pretvara u animaciju jukeboxa, koji vam omogućava da puštate muziku.

Usmjerite kameru prema jabuci i na ekranu vašeg mobilnog telefona pojaviće se fotografija tog voća, uz detaljne informacije o njemu. Aplikacija korisnicima takođe predlaže da saznaju više o srodnim temama, na primjer, kako da naprave napitak od jabuke ili voćnjak.

U trenutku kada je proširena stvarnost, zahvaljujući igrici “Pokemon Go”, postala dostupna širokim masama, “Blippar”, koji je pokrenut prije pet godina, djeluje kao najava smijera u kome će se stvari odvijati.

  • ambarish-mitra-blippar3
  • Aplikacija je prilično popularna: od 2011. stekla više od 65 miliona korisnika u 170 zemalja.

    Rođen u porodici srednje klase u rudarskom mjestu Danbadu, na istoku indijske država Džarkand, Ambarish je odlučio da pobjegne od kuće pošto je ponavljao razred. Osim toga, otac je želio da se bavi mašinstvom, a njega su zanimali kompjuteri. Bjekstvo je planirao sedmicama, a onda je napisao oproštajno pismo roditeljima, spakovao torbu i otišao.

    Spavao je na podu sa još šest osoba

    “Napisao sam im da idem u Mumbai, što ljudi uvijek govore u filmovima. Bio sam naivan”, kaže Ambarish, koji danas ima 37 godina. Umjesto u Mumbai, otišao je u New Delhi, gdje je živio u kolibi od blata, u siromašnom naselju na jugozapadu indijske prijestolnice.

    U kući bez vode i toaleta, spavao je na podu sa još šest osoba.

    Dok je prelistavao novine na poslu – prodavao je časopise i radio u restoranu – naišao je na oglas u kome se nudila nagrada od 10.000 dolara za najbolju poslovnu ideju. Ambarish, koji je tada imao 16 godina, predložio je uvođenje besplatnog interneta ženama koje imaju malu zaradu i pobijedio.

    Motivisao ga je nesklad između jakih žena u njegovoj porodici i kulture šireg indijskog društva. Novac od nagrade uložio je u projekat “Women Infoline”. Poslovni model je predviđao da se sredstva od reklama ulože u besplatni internet.

    Na kraju je imao 125 zaposlenih, ali danas kaže da u to vreme nije bio naročito dobar rukovodilac i da je kompanija, s kojom je na kraju izašao na berzu i koju je napustio 2000. godine, bila “veoma, veoma neprofitabilna”.

    Ostao sam bez novca

    Pošto je stekao izvesnu zaradu od “Women Infoline” i sredio odnose s porodicom, Ambarish se preselio u Veliku Britaniju, gdje je pokušavao da osnuje tehnološku kompaniju.

    “Skoro devet godina, od 2001. do 2010, svi moji poduhvati su se završavali neuspjehom. Sve ideje su bile odlične, ali nisam uspijevao da ih realizujem. Ostao sam bez novca”, kaže Ambarish.

    Nakon toga je kratko vrijeme radio u osiguravajućoj kompaniji, gdje je obavljao “najjednostavnije” poslove i posao za cijelu sedmicu završavao za šest sati.

    Ambarish je bio frustriran i počele su da ga opsjedaju “teške misli”. Jednog popodneva u Sariju sve se promijenilo.

    “Bio sam u lokalnom pabu sa Omarom (Tajebom, suosnivačem “Blippara”).

    “Posljednja partija pića koštala je 15 funti – stavio sam novac na šank i rekao u šali: ‘Zamislite kako bi bilo kada bi kraljica Elizabeta sišla sa novčanice’. Bila je to glupa šala”, kaže on.

    Omar, koga Ambarish opisuje kao “inteligentnu i obrazovanu” osobu, napravio je prototip aplikacije koja je lice njegovog prijatelja postavljala preko kraljičinog. Ambariš kaže da su taj trik pokazivali u barovima sve dok nisu shvatili da bi trebalo da naprave aplikaciju koja “posmatra sve na svijetu i preko toga postavlja sadržaje”. Tako je nastao “Blippar”.

    Kompanija se brzo razvijala i danas ima sjedišta na 12 lokacija u svijetu, uključujući i London, New York, San Francisco, New Delhi i Singapur.

  • ambarish-mitra-blippar2
  • Primjena “blippara” u obrazovanju”

    “Blipar” trenutno ima 300 zaposlenih, koji su obezbijedili investicije od 99 miliona dolara, uključujući i 43 miliona dolara ove godine od investicione kompanije malezijske vlade.

    Kompanija takođe ostvaruje zaradu putem saradnje s brendovima, kao što su izdavač “Conde Nast”, proizvođač automobila “Jaguar”, gigant robe široke potrošnje “Unilever” i kompanija za proizvodnju konditorskih proizvoda “Nestle”, kako bi obogatio sadržaje na aplikaciji.

    Aplikacija se koristi u 67.000 škola širom svijeta, uključujući i Veliku Britaniju, SAD, Indiju i Kanadu.

    Kris Grin, tehnološki analitičar, kaže da je razlog rastuće popularnosti “Blippara” dijelom u činjenici da ne zahtijeva poseban hardver – možete ga koristi na svom pametnom telefonu.

    Ambarishovi planovi su da aplikacija u budućnosti prepoznaje sve u fizičkom svijetu. Još jedan od njegovih važnih ciljeva jeste da pomogne u obrazovanju i informisanju nepismenih, na primjer, putem audio-vodiča za željezničke mreže.

    Ambarish kaže da je kada je pobjegao kao tinejdžer imao osjećaj “da, ako to preživi, može da preživi sve”.

    “Avanture me uzbuđuju i sretan sam što sam živ”, zaključuje on. (blic.rs)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje