Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Pet načina kako ispraviti loš prvi dojam

Preuzmite sliku

Ostavljanje dobrog prvog dojma je bitno. No, svakome od nas se znalo dogoditi da realizacija toga baš i ne pođe po planu. Donosimo pet situacija u kojima je lako ostaviti loš dojam te kako se uspješno oporaviti od toga

1. Ispali ste naporni

Ponekad drugi ljudi vašu otvorenost i samopouzdanje vide kao pretjeranu brbljavost i čak agresivnost. Pogotovo ako nikome ne date da dođe do riječi ili ih stalno prekidate.

Svi mi griješimo i baš zato što smo svjesni toga, dat ćemo još jednu priliku drugima. Kada idući put sretnete tu osobu, opustite se i neka oni vode tijek razgovora. Također, pokažite da ste zainteresovani za to što imaju za reći. Dokažite da na taj prvi dojam trebaju zaboraviti.

No, bitno je da ne skrivate svoje pravo lice i da ste iskreni. Ako se svejedno ne svidite toj osobi onda neka vam takvo iskustvo posluži kao podsjetnik da ublažite svoje ponašanje prilikom upoznavanja novih osoba.

2. Ispričali ste lošu šalu

Ionako je teško oporaviti se od loše ispričane šale, a još je teže ako su vaše riječi nekoga uvrijedile. No, loš prvi dojam ne mora biti i konačan dojam.

Naravno da bi bilo lakše kada bi netko drugi ispravljao naše pogreške, ali to tako ne ide. Stoga čim primijetite da se izraz lica druge osobe promijenio, prekinite sa šalom i odmah se ispričajte.

Važno je da ne pretjerujete s ispričavanjem jer ćete tako još više pozornosti privući na sebe. Jednostavno nakon isprike promijenite temu. Ako se ne možete ispričati licem u lice, onda svakako kontaktirajte tu osobu i pošaljite joj poruku.

3. Popili ste previše

Kada se nađemo u okolini u kojoj ne poznajemo puno ljudi, a želimo ostaviti dobar dojam te ih impresionirati, onda je bitno da ne pretjerujemo s alkoholnim pićima.

Ako ste ipak previše popili, a vaše ponašanje je bilo itekako upečatljivo, onda je najbolje rješenje isprika. Budite iskreni te priznajte da ste pogriješili. Kako biste ublažiti napetu situaciju, slobodno u ispriku dodajte i neku smiješnu poštapalicu s kojom se možete našaliti na vlastiti račun.

Samo nemojte sada pretjerivati s ispričavanjem. Također, ako ste se osramotili onda neka vam to bude lekcija da sljedeći put bolje pripazite. Nemojte stalno spominjati taj incident već se udaljite od njega i pokažite se u što boljem svjetlu.

4. Odjenuli ste se neprikladno

Neke situacije iziskuju određeni način odijevanja. Ako niste znali da postoji dress code te ste bili neprikladno obučeni, onda vam je samo jedna stvar preostala – nemojte se uopće zamarati s time.

Situacija je takva kakva je i vi je ne možete promijeniti. No, prvo budite sigurni je li uopšte iko primijetio što ste odjenuli. Često zbog prirodnog egocentrizma osoba misli da drugi obraćaju pozornost na nju iako to nije tako.

Većina ljudi ionako se više zamara s vlastitim izgledom, a ne tuđim. Međutim, ako se baš jako ističete onda jednostavno to prihvatite i pokažite samopouzdanje jer će vas zbog takve hrabrosti ljudi poštovati. Osobe koje ostave najbolji dojam su one koje se osjećaju ugodno u vlastitoj koži.

5. Ispali ste nepristojni zbog sramežljivosti

Sramežljivost često zna biti najveći krivac zbog kojeg ljudi ostavljaju loš prvi dojam. Osoba se zato može činiti povučenom, nepristojnom te čak hladnokrvnom i bezosjećajnom.

Važno je znati da neutralnost ili rezerviranost koju pokazujete ostavlja negativan dojam. Naravno da nećete odjednom postati društvena osoba i zaboraviti na vašu sramežljivost, ali male promjene puno znače.

Nemojte se mrštiti i imati prekrižene ruke, već se osmjehnite i radije u ruci držite nekakvo piće. Govor tijela vam može biti odličan saveznik.

Također, pitajte pitanja i pokažite interes. Maknite fokus s vas samih i poslušajte sve što ljudi imaju za reći. Na taj način ćete pokazati da niste nepristojni i to je odlična vježba sa suočavanje sa sramežljivošću.

Zapamtite – tokom vremena pozitivne interakcije će prevagnuti i ljudi će zaboraviti na to da ste ostavili loš prvi dojam na njih. (zadovoljna.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,