Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ovako se gledalo na žene šezdesetih godina: Da li se nešto promijenilo? (FOTO)

Preuzmite sliku

Šezedesetih godina prošlog vijeka svijet je i dalje bio svijet muškaraca, spremao se tad drugi talas feminizma, a ono što mu je prethodilo oslikava polne nejednakosti na veoma ilustrativan način. Prošlo je od tada 55 godina, neke stvari su se promijenile,a neke su samo manje vidljive, borba za jednakost nije završena.

Žene su imale jedinu obavezu, da svog supruga učine zadovoljnim. Ukusna kafa bila je put do muškog uživanja.

Uveliko se sumnjalo u sposbnosti žene, žena za kompjuterom nije ulivala povjerenje.

Seksističke reklame bile su na svakom koraku, muškarci su prikazivani kao vodeći, jaki, zavodljivi, neodoljivi, a žene kao nemoćne da odole tim nevjerovatnim čarima.

Danas je za zavođenje žena potrebno mnogo više od ovakvog stava

Vladalo je uvjerenje da je politička hijerahija potpuno neshvatljiva ženama. Reklama na račun ismijavnja žena u politici je glasila: “Čestitam draga, ali šta zapravo radi pomoćnica potpredsjednika? Puding.” Politika je danas polje gdje žene sve samouvjerenije vladaju.

Nema ničeg lošeg u tome da jedna žena bude domaćica, naprotiv, ali svođenje njene ličnosti na tu obavezu je neopravdano.

Sumnja u umijeće žene prenijela se i na njihovo polje, kuhinju. “Dobro je da nisi zapalila pivo”, tješio je ovaj muž svoju suprugu.

Nije bilo dovoljno to što je svijet pripadao muškarcima, žene su to morale da znaju i da nikad ne zaborave tu činjenicu. Ponavaljanje toga hiljadu puta bio je siguran način da ne naprave strašnu grešku i pomisle da svijet i njima pripada.

“Cigarete su kao žene, najbolje su mršave i bogate”, bila je poruka ove reklame. Nije to bio samo muški svijet već i svijet prepun pogrešnih shvatanja, jednodimenzionalan.

Za prikazivanje drugorazrednog položaja žena korištena su, odnosno zloupotrebljena su i historijska dostignuća.

“Muškarac korača po Mjesecu, žena je tu da ga učini savršeno čistim.”

Žena dok čisti morala je da vjeruje da će tako doći i do sjajne linije, preporučivalo joj se da uzima neophodne vitamine kako bi dok čisti i dok gubi kilograme, sačuvala zdravlje.

Ako kafa nije bila svježa, žena je mogla i loše da završi. Nasilje nad ženama opravdavalo se bez zadrške.

“Muškarci su bolji od žena”, poručivala je ova reklama, i tako bolji držali su žene u šakama, tačnije na ivici ponora, na konopcu.

Da li su predrasude i dalje aktuelne? Odgovor ćete najbolje naći dok posmatrate ove reklame, ako se začudite, nemate ih. Ako opravdavate ove slike, morate da ih se oslobodite, prenosi Žena.rs.

 (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje