Nedjelja, 21. April 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Naučnici otkrili kada najkasnije smijete popiti kafu

Za mnoge od nas kafa je neizostavni dio dnevne rutine i jutra su nezamisliva bez tog aromatičnog napitka. Međutim, iako se čini da će kafa ispijena oko jedan popodne ishlapiti do četiri kad ćete biti spremni za novu šoljicu, možda je ipak bolje neko vrijeme ostaviti tijelo slobodno od kofeina, piše Independent.

Prema najnovijem istraživanju, trebali biste izbjegavati kafu nakon dva popodne, odnosno otprilike sedam sati prije odlaska na počinak kako biste izbjegli da vam kofein utječe na san.

Studija objavljena u časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine otkrila je da konzumiranje kafe čak šest sati prije spavanja može utjecati na kvalitetu sna. Iako su sudionici istraživanja zaspali bez većih problema, analiza njihovog sna utvrdila je da kafa popijena prije spavanja itekako utječe na kvalitetu odnosno dubinu sna.
Prekasno popijena kafa može vas dovesti i u stanje jet-lega, odnosno poremećenog unutarnjeg sata. Prema studiji koju su proveli naučnici iz Velike Britanije i SAD-a, kafa popijena tri sata prije počinka, može unutarnji sat vratiti unatrag za čitavih 60 minuta.

Osim što narušava ciklus spavanja, poremećen unutarnji sat povezuje se sa srčanim problemima te Alzheimerovom bolešću. Općenito pravilo kojeg se valja pridržavati glasi: ne pijte kafu nakon dva popodne.

Srećom, većina pije kafu između 10 ujutro i podneva, odnosno baš onda kad je kofein najpotrebniji i kad će ga tijelo najbolje iskoristiti. Dodajmo i kako klinika Mayo preporučuje dnevni unos kofeina ograničiti na 400 mg, što je oko četiri šalice kafe, prenosi Jutarnji.hr. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: