Nedjelja, 25. Jula 2021.
Tuzlanski.ba logo

Najlakši potez koji sprječava prejedanje i nakupljanje kilograma

Preuzmite sliku

Nismo samo ono što jedemo već i kako jedemo, pokazala je studija o veličini zalogaja, veličini porcije i brzini konzumiranja hrane.

Poslužite li više hrane, brže jedete i zalogaji su vam veći, više ćete i pojesti, ključan je nalaz studije američkih i nizozemskih nutricionista koji vjerovatno nikoga neće iznenaditi.

Istraživanje u kojemu su sudjelovala 44 muškarca i 44 žene daje dodatnu težinu ranijim upozorenjima protiv brzog konzumiranja hrane jer organizmu treba do dvadesetak minuta da signalizira mozgu da je tijelo sito.

Probava počinje već u ustima, zbog čega je brzina kojom jedemo vrlo bitna. Ljudi koji jedu prebrzo, uzimaju velike zalogaje i gutaju brzo, pa slina i enzimi ne stignu “podmazati” hranu i usitniti je prije nego što dospije u želudac.

  • Po studiji, ljudi jedu više ako su im tanjiri puniji. Doduše, to ne znači da s njega treba pojesti baš sve, ali će većina pojesti u prosjeku 43 posto više nego što je uobičajeno ako su porcije za tri četvrtine veće. U sklopu studije grupa muškaraca i žena jela je tjesteninu sa sirom jednom sedmično tokom mjesec dana. Veličina porcije svaki je put bila drugačija i varirala je između 400 i 700 grama. 

    Stručnjaci sa sveučilišta Penn State i iz nizozemskog Maastrichta analizirali su koliko su brzo ispitanici jeli, kolika je bila veličina njihovih zalogaja, a mjerili su i težinu ”tanjira” prije i poslije obroka.

    Onima koji žele u sebe unijeti manje kalorija, rezultati nude vrlo praktične zaključke. Ako pazite na veličinu porcije, jedete sporije i manjim zalogajima, izbjeći ćete prejedanje, objavila je glavna autorica studije Paige Cunningham iz Američkog društva nutricionista.

    Rješenje postoji i za one koji se ne žele odreći većih porcija – birajte namirnice s manje kalorija, rekla je Cunningham. (zadovoljna.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,