Zašto ne možete spavati?: Navike koje skraćuju san i čine ga nekvalitetnim
Foto: Tuzlanski.ba

Zdrav san ključan je za zdravlje, to znaju svi koji se vuku po cesti poput zombija nakon loše prospavane noći, no u većini slučajeva za to su sami krivi zbog navika koje im skraćuju san i čine ga nekvalitetnim.

Jedna od njih je alkohol prije spavanja - alkohol na prvu djeluje kao sedativ, no istovremeno vas dehidrira i čini san isprekidanim, što ćete ujutro osjetiti po umoru.

Druga, sve raširenija, pogrešna navika je korištenje elektronskih naprava prije spavanja - plava svjetlost ekrana gadgeta (i televizora) pogubna je za kvalitetu sna, a uz to smartphone kraj kreveta ima loš psihološki utjecaj.

Ignoriranje bolova ograničava sposobnost mozga da se prebaci u REM fazu dubokog sna, ključnu za odmaranje, pa tako artritis, bolovi u leđima, glavobolja ili razne upale mogu naškoditi kvaliteti vašeg sna.

Nije dobro ni nadoknađivanje sna tokom vikenda, jer zapravo na taj način ne postižemo ništa osim razbijanja navike spavanja koju imamo tokom sedmice. Vjerovali ili ne, i vikendom treba spavati jednako dugo kao i radnim danom, prenosi Metro – portal.hr.

Za kraj, glavni krivac za loš san je - posao, tvrde naučnici, jer predugo ostajanje na poslu, uz prerano ustajanje i kasni odlazak na počinak remete rad hormona koji regulišu san.