Subota, 19. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Loše vam je u vožnji bilo autom, vozom ili brodom? Ovih 9 savjeta to će vam olakšati…

Preuzmite sliku

 Još uvijek nije jasno zašto nekim ljudima postane loše u vožnji bilo autom, vozom ili brodom, a drugima ne. Stručnjaci vjeruju da je problem u “lošoj komunikaciji” senzornih centara, oka i unutarnjeg uha.

Simptomi morske bolesti uključuju:

-vrtoglavicu

-glavobolju

-mučninu

-znojenje

-pretjeranu proizvodnju sline

-povraćanje

-podrigivanje

-akutnu svjesnost trbuha

– i hiperventilaciju u ekstremnim slučajevima.

Tablete vam svakako mogu pomoći, no ako se želite riješiti ove dosadne nuspojave poduzmite sljedeće korake:

1. Preuzmite kontrolu nad situacijom

Pokušajte vi voziti auto. Kod vozača mozak drugačije funkcioniše i ima bolji pregled nad situacijom. On koristi svoje motorne vještine da kontroliše auto i predvidi pokrete. Ako se morate voziti kao putnik pokušajte sjediti naprijed bilo u autu ili na trajektu. Tako ćete imati bolju kontrolu nad kretanjem. Ako pak zapnete na stražnjem sjedalu pokušajte se opustiti razgovorom i osigurati si dotok zraka.

2. Pripazite na hranu i piće

Pazite što jedete dok putujete. Izbjegavajte alkohol, cigarete, hranu ili pića koja vam inače ne odgovaraju, jake mirise, tešku i začinjenu te masnu hranu. Sve to može vam još više pojačati osjećaj morske bolesti, piše 24sata.hr.

3. Nađite pravo mjesto

Na brodu se kretanje najmanje osjeti na donjoj palubi blizu sredine broda. Puno jače ljuljanje osjećate na višim razinama i u vanjskim kabinama. U avionu se pokreti najmanje osjete na sjedištima iznad krila, u sredini. Izolirajte se od drugih jer ako čujete još nekog da priča o mučnini može vam biti još gore.

4. Fokusirajte se na jednu tačku

Idealno bi bilo kada bi mogli leći kako bi se vaš senzorni sistem mogao odmoriti i “posložiti”. No u većini prijevoznih sredstava to nije moguće. Učinite što možete – sjedite u vozu okrenuti u smjeru vožnje i zagledajte se u jednu točku na horizontu. To isto možete učiniti i u autu ili na brodu.

5. Umirite sami sebe

Tzv. verbalni placebo pokazao se uspješnim na mornarima koji su sami sebe uvjeravali da neće patiti od morske bolesti. I uspjeli su. Recite sami sebi “neće mi biti loše”, “bit će sve u redu”, “ja ću biti dobro i uživat ću u putu” ili bilo koju drugu afirmaciju koja će vam pomoći. Tehnike disanja također su od velike pomoći – pokušajte duboko udahnuti i brojati do sedam u jednom udahu te u jednom izdahu ponovo izbrojati do sedam. Ponavljajte udah-izdah do sedam i polako ćete se smiriti.

6. Prevarite sami sebe

Pokušajte tijelo navikavati na ono što želite. Npr. ako vam postane mučno nakon što pet minuta čitate u vožnji, prestanite i odložite knjigu. Nakon nekog vremena ponovo uzmite knjigu i čitajte samo pet minuta. Ponovno prekinite. Nakon nekoliko takvih pokušaja povećajte minutažu i pokušajte čitati 8 minuta, pa 10 minuta.

7. Đumbir

Ovaj prirodni sastojak cijenjen je između ostalog i zbog sprečavanja mučnine. Skuhajte si čaj od njega ili ga jednostavno malo naribajte u vodu ili čaj.

8. Što više znate, to vam je lakše

Jeste li znali da morska bolest prođe sama od sebe nakon otprilike tri dana? Tijelo se samo prilagodi novim situacijama sa svojim senzornim osjetilima. Zato kad krenete na put ponovno krenite i razgovarati sa sobom da će sve biti u redu i da se nećete osjećati loše je će se tijelo samo naviknuti. Pomaže i da što više čitate o tome. Što više znate, to će vam biti lakše razumjeti ono što se događa, prihvatiti to i procesuirati.

9. Lijekovi

Ako patite od jake morske bolesti i ništa od navedenog vam ne pomaže, specifični lijekovi hoće. Imajte na umu da ih treba uzeti pola sata do sat ranije i da vas mogu omamiti. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,