Ponedjeljak, 13. Jula 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Ljudi se dugoročno mogu pridržavati samo ove dvije vrste dijeta

Dijete koje obećavaju ekspresne rezultate mogu zvučati privlačno, ali sve dok ne pronađete način prehrane koji možete dugoročno praktikovati- nećete riješiti problem. Štaviše, velike su šanse da ćete vrlo brzo vratiti izgubljene kilograme.

No kada želite smršati, vaš bi prvi instinkt mogao biti traženje neke od popularnih dijeta. Čak i na ovom području se trendovi neprestano mijenjaju, a dijete su sve restriktivnije. Upravo zato ih je poprilično teško održati, kaže Natalie Allen, dijetetičarka i instruktorica s Državnog univerziteta Missouri.

Većina dijeta kratkoročno pomaže kod mršavljenja, ali nakon dijete se ljudi vraćaju svojim starim navikama i vraćaju težinu, prenosi index.hr.

“Jedan od najvećih problema za ljude koji nastoje promijeniti prehranu je to što to zahtijeva puno angažmana. Ljudi trebaju planirati, odlaziti u prodavnicu, kuhati zdrave stvari, a kada dijeta kontroliše svaku odluku u vašem životu, teško je pridržavati je se”, objasnila je Natalie.

Ipak, postoje barem dvije vrste prehrane kojih bi se ljudi mogli pridržavati tokom cijelog života: DASH dijeta i mediteranska prehrana. Allen kaže kako su istraživanja pokazala da su ovi načini prehrane održivi i da pomažu u očuvanju zdravlja te dugoročnom snižavanju krvnog pritiska.

Umjesto da se usredotočite na jedenje ili izbjegavanje bilo koje vrste makronutrijenata, mediteranska i DASH dijeta su ustvari smjernice koje će vam pomoći da donosite bolje odluke kada je u pitanju hrana, smatra nutricionistica Michelle Abbey.

“Mnogo dijeta temelji se na ograničavanju neke skupine namirnica”, kaže ona te dodaje: “Psihološki, čim nam kažu da ne možemo nešto jesti, to je upravo ono što želimo. Mediteranska i DASH dijeta stavljaju veći naglasak na ono što treba uključiti i na jednostavno ograničavanje prerađene hrane, šećera i alkohola.”

  • Prednosti mediteranske i DASH prehrane

    Mediteranska prehrana nadahnuta je prehrambenim navikama iz mediteranske regije te potiče odabir mliječnih proizvoda, ribe i peradi umjesto crvenog mesa, korištenje maslinovog ulja kao izvora mononezasićenih masti i konzumiranje voća, povrća, hljeba, krompira, graha, orašastih plodova i sjemenki, prema American Heart Association. Omogućava i povremeno konzumiranje crnog vina.

    “Mediteranska prehrana je održiva prehrana koja se manje fokusira na količinu konzumirane hrane, a više na kvalitetu hrane u nečijoj prehrani”, kaže Rachel Fine, dijetetičarka i osnivačica To The Pointe Nutrition.

    “Mediteranska prehrana sadrži veliku količinu zdravih masti i prirodnih vlakana iz minimalno prerađene biljne hrane poput žitarica, mahunarki, orašastih plodova i sjemenki. Ove namirnice nude znatno više hranjivih sastojaka po zalogaju”, ističe ona.

    DASH dijeta usredotočena je na dnevne i sedmične prehrambene ciljeve, prema National Heart, Lung, and Blood Institute. To je dijetalni pristup zaustavljanju hipertenzije. Kao i mediteranska prehrana, naglasak se stavlja na voće, povrće i cjelovite žitarice te uključuje mliječne proizvode bez masti i nemasne masti, ribu, perad, grah, orašaste plodove i biljna ulja. Također preporučuje ograničavanje namirnica s visokim udjelom zasićenih masti te punomasnih mliječnih proizvoda, piše The Healthy.

    “Poput mediteranskog plana prehrane, DASH prehrana usredotočena je na snižavanje krvnog pritiska kroz povećanu konzumaciju svježeg voća i povrća”, kaže Fine.  (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje