Utorak, 28. Septembra 2021.
Tuzlanski.ba logo

Keto dijeta veliki je trend, ali stručnjaci su je proglasili jednom od najgorih, evo zašto

Preuzmite sliku

Svake godine portal US News & World Report ocjenjuje dijete i načine prehrane iz prethodne godine i najavljuje koje su najbolje za godinu koja slijedi: a već četvrtu godinu zaredom najboljom je proglašena mediteranska prehrana.

Ona, rekli su nutricionisti za US News & World Report, pomaže u prevenciji mnogih hroničnih bolesti, te doprinosi dugovječnosti, pa je ove godine proglašena ne samo ukupno najboljom, već i najzdravijom, najlakšom za pridržavanje, najboljom za dijabetes, najboljom biljnom prehranom i najboljom prehranom za srce.

Načini prehrane ili dijete svrstavaju se u sedam kategorija, a ocjenjuje se njihova nutricionistička cjelovitost, lakoća pridržavanja, potencijal dugoročnog i kratkoročnog gubitka kilograma, sigurnost dijete i moguće nuspojave, te potencijal za sprečavanje bolesti poput srčanih bolesti i dijabetesa.

  • – Zajedničko pet najboljih dijeta je da su sve bogate voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama i zdravim masnoćama – objasnila je dijetetičarka dr. Kathie Beals s Utah  Sveučilišta. Mediteranska se prehrana, kaže Beals, u velikoj mjeri oslanja na plodove mora, svježe proizvode, cjelovite žitarice, orašaste plodove, sjemenke i umjereno pijenje vina, a koncept joj potječe iz zemalja koje graniče sa Sredozemnim morem, gdje su se ljudi kroz historiju uglavnom zdravo hranili. U nekim od tih zemalja su i takozvane ‘plave zone’, regije s najzdravijom i najdugovječnijom populacijom. Poznato je, kaže dijetetičarka, da je mediteranska prehrana bogata vitaminima i drugim važnim hranjivim sastojcima poput vlakana i polifenola – biljnih spojeva koji pomažu u zaštiti od raznih bolesti – a pokazalo se da smanjuje i rizik od dijabetesa, da štiti od nekih vrsta karcinoma, te od ranog propadanja kognitivnih funkcija.

  • – Pomaže i u gubitku kilograma, jer u njoj nema visokokalorične ni prerađene hrane, a povrće i riba imaju i više nego dovoljno visoko hranjivih sastojaka – rekla je dr. Beals. Budući da sadrži masti koje su zdrave za srce – maslinovo ulje i omega 3 masne kiseline iz ribe – mediteranska prehrana smanjuje i kolesterol koji je inače glavni uzročnik srčanih bolesti, a Beals napominje kako joj je prednost i to što ne ograničava unos kalorija, ne podrazumijeva ‘strogo’ planiranje obroka – pa je se lako pridržavati, a nema ni neželjene nuspojave.

    Prema ocjenama US News & World Report- a, na niskim su se mjestima našle dijete koje je dugoročno teško slijediti i koje su nutritivno neuravnotežene – kao Keto dijeta s malo masnoća i s niskim udjelom ugljikohidrata i dijeta ‘OPTAVIA’, namijenjena brzom ali kratkotrajnom mršavljenju. Zbog teškog pridržavanja i rizika od oštećenja bubrega ukupno je najlošije ocijenjena Dukan dijeta, način prehrane s visokim udjelom proteina i niskim udjelom ugljikohidrata, a pri dnu popisa našla se i restriktivna dijeta Whole30. (vecernji.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,