Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kako napisati motivaciono pismo koje će svaki poslodavac htjeti da pročita?

Preuzmite sliku

Pišite motivaciono pismo tako da istaknete svoje vrijednosti koje se poklapaju sa vrijednostima kompanije za koju konkurišete. Uvijek imajte na umu da niste jedini koji se prijavljuje za taj posao, i razmišljajte o onome što vas izdvaja od ostalih.

Možda djeluje očigledno, ali mnogo propratnih odnosno motivacionih pisama pisano je u „robotskom“ stilu koji ne ostavlja prostora da oni koji zapošljavaju upoznaju kandidate za posao. Motivaciono pismo je vaša šansa – najvjerovatnije jedina – da se istaknete i razlikujete od drugih kandidata, koji imaju sličnu radnu biografiju kao i vi.

Propratno pismo može da napravi veliku razliku između dvoje kandidata koji su isto ili slično kvalifikovani za posao,“ kaže John O’Neil, pomoćnik dekana za stručno obrazovanje na Stanford Univerzitetu. I ako je svaka industrija i HR menadžer (odnosno onaj ko zapošljava) drugačiji, postoje neki trikovi koji mogu da povećaju šanse za dobijanje posla.

Nemojte da se držite jednog obrasca

Možete da koristite i Googleov obrazac (Google „cover letter template“) da biste dobili neke ideje o tome kako da napišete propratno pismo. Ali, stručnjaci kažu – bolje nemojte.

Trebalo bi da razmišljate o onima koji čitaju vaše pismo,“ kaže Cristen Fitzpatrick, generalni direktor za profesionalni razvoj na „Harvard Business School“. „Ko će čitati ono što pišete? Kako ćete privući njihovu pažnju tako da vas izdvoje od ostalih?“ Ovo je trenutak da pokažete svoje komunikacione vještine i vašu ličnost.

Nemojte ponavljati ono što piše u vašoj radnoj biografiji

Fokusirajte se na kompaniju ili organizaciju kojoj planirate da pišete i na opis posla za koji konkurišete. Ne morate ponovo navoditi svoja iskustva, već specifične primjere projekata, i kako biste to znanje implementirali u budućem radu. Možete da ponudite i nove ideje, pokazujući time da razumijete ciljeve kompanije i da nosite sa sobom kreativnost.

Ne ističite očigledno

Stručnjaci koji zapošljavaju sve češće ističu kako im lista „ličnih osobina“ kandidata, kao što su „timski igrač“, „vrijedan“, „lojalan“, ne govori puno. Svi to mogu da napišu ili kažu, ali rijetko ko umije da potkrijepi primjerima. A baš to treba uraditi u motivacionom pismu.

Sprovedite mini-istraživanje

Možete da pretražujete na Googleu, ili da se upoznate sa terminologijom kompanije i sa novim projektima. „Istraživanje“ može da bude i razgovor sa nekim ko radi ili je radio u kompaniji. Nekoliko novosti i bliže upoznavanje sa firmom mnogo će značiti.

Usredotočite se na ono što vi njima možete da ponudite

Većina kandidata provodi suviše vremena govoreći o tome zašto vole kompaniju, rekao je Fitzpatrick. „Koliko pisama dnevno dobije Apple“ tipa „Ne mogu da živim bez svog iPhone-a? Mnogo. Nemojte to raditi, pokažite da ste jedinstveni i da ste uradili neka istraživanja,“ kaže Fitzpatrick i dodaje da možete jasno da stavite do znanja da poštujete kompaniju i objasnite zašto ste zainteresovani, ali fokus treba da bude na onome šta vi možete da uradite za njih. „Izbjegavajte da počinjete rečenicu sa „Ja“ – „Ja znam ovo, Ja sam radio to i to,“ itd,“ kaže O’Nil.

Ukratko, ubijedite kompaniju da ste baš vi ta osoba koja će najviše pomoći, a ne da imate namjeru da izvučete korijist od toga.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,