Nedjelja, 17. Januara 2021.
Tuzlanski.ba logo

Kako da podignete nivo dopamina u tijelu: Uvijek ćete biti sretni, dokazano!

Preuzmite sliku

Ovih 10 tehnika su potpuno prirodne, ne mogu da vam škode, a osim sreće, donijet će vam dobro zdravlje i lijep izgled.

Dopamin je jedan od najvažnijih hormona, koji je odgovoran za to da li se osjećamo dobro ili ne. Kada je nivo dopamina nizak, osećamo tugu i padamo pod stres, i obrnuto, kada je dopamin na visokom nivou, raspoloženi smo i srećni.

Srećom, postoje potpuno prirodni načini da podignete nivo dopamina u tijelu! Oni dokazano djeluju, a možete da ih primenjujete stalno, kako biste uvijek bili srećni, ili po potrebi, kada se osjećate loše.

1. Vježbanje

Bilo kakva fizička aktivnost stimuliše oslobađanje endorfina, dopamina i serotonina (hormona sreće). Redovno vježbanje može da vam pomogne da se oslobodite stresa, frustracija i hroničnog umora, samo to mora da bude aktivnost u kojoj zaista uživate.

2. Detoksikacija

Nagomilane bakterije i toksini u tijelu oslabljuju imunitet i smanjuju proizvodnju dopamina. Zato se potrudite da redovno čistite svoje tijelo – bićete zdraviji i osjećaćete se mnogo bolje.

3. Izbegnite zavisnost

Šoping, cigarete, kafa, alkohol i droge čine da se osjećamo dobro, ali efekat je jako kratak. Ove navike nakon nekog vremena mogu da vam donesu ozbiljne probleme, zato umjesto u njima, uživajte u nekim drugim sitnicama.

4. Slušajte muziku

Jedan od najprostijih načina da odmah počnete da se osjećate dobro i da vaše tijelo počne sa proizvodnjom dobrih hormona, jeste da slušate vašu omiljenu muziku. Samo nekoliko minuta slušanja najdražih kompozicija vraća dobro raspoloženje i optimizam.

5. Češće se viđajte sa prijateljima

Jedan od najlakših načina da podignete nivo dopamina jeste da se češće družite sa prijateljima i porodicom. Čak iako ste introvertna osoba po prirodi, sastanak i razgovor sa dragom osobom napraviće veliku razliku.

  • 6. Budite kreativni

    Kreativne aktivnosti značajno podižu nivo dopamina u mozgu. To ne znači da morate da postanete svjetski poznat slikar – probajte da napravite neki ukras, praznici idu kao poručeni, skuhajte nešto, izmenjajte raspored nameštaja u stanu… Od svega toga osjećat ćete se odlično!

    7. Podignite tirozin

    Tirozin je jedna od najvažnih hemijskih supstanci u ljudskom tijelu, koja služi za sintezu dopamina. Da biste podigli nivo tirozina, jedite namirnice bogate ovom supstancom, a usput ćete se i osloboditi stresa i biti mnogo bolje raspoloženi. Odličan izvor tirozina su bademi, avokado, banane, lubenica, zeleni čaj i crna čokolada.

    8. Meditirajte ili se molite

    Naučno je dokazano da meditacija i molitva podižu nivo dopamina, i to na potpuno drugačiji način nego što to radi fizička aktivnost. Kada ste potpuno opušteni, tijelo oslobađa više mentalne energije, što značajno utiče na proizvodnju hormona sreće.

    9. Sastavite listu ciljeva

    Postavljanje ciljeva na dnevnoj bazi i to zapisivanjem na papir i postavljanjem na vidno mjesto je odlična metoda za bolje raspoloženje, ali i da ništa ne zaboravite. Kada uradite bilo šta sa tog spiska, precrtajte zadatak i videćete kako će vam raspoloženje skočiti do neba, naročito ako ste završili neki važan i težak posao, piše BrightSide.

    10. Spavajte dovoljno

    Kada spavamo, naše tijelo započinje proizvodnju hormona i suipstanci koje mogu da podignu nivo domapina. Štaviše, miran i dovoljno dug san je sam od sebe posebna vrsta sreće!

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,