Subota, 25. Juna 2022.
Tuzlanski.ba logo

Iznenađujući pokazatelji da se ne krećete dovoljno

Preuzmite sliku

Možda niste primijetili, ali tijelo nam šalje suptilne signale da se ne dovoljno krećemo. Mi smo izdvojili neke znake upozorenja.

Natečene oči

Ako sjedite veći deo dana, tečnost se može zadržati u tijelu, poručuje dr Gabriel, dermatolog. Ako često dugo ležite ili ste na to prisiljeni, na primjer, zbog povrede ili bolesti, promjene počinju da se primjećuju na licu.

U drugom slučaju, ne možete učiniti puno, ali pokušajte lagano da poduprete gornji dio tijela jastucima kako bi vas podigli.

Ako ipak razlog neaktivnosti nije povreda ili bolest, uvrstite vježbanje u svoju dnevnu rutinu kako biste ubrzali cirkulaciju – i problem sa očima će se brzo povući.

Zaboravnost

Ako ste primijetili da sve više zaboravljate šta ste htjeli da kažete, to bi mogao biti poziv da se pokrenete.

Vježbanje nije samo dobro za fizičko zdravlje nego ima i pozitivan učinak na mentalno – važno je za održavanje i poboljšanje zdravlja mozga. Zapravo, 10 neaktivnih dana povezano je s padom kognitivnih funkcija.

Rizik od anksioznosti i depresije takođe je veći. Kada se krećemo, tijelo oslobađa hemikalije kao što su anandamid i endokanabinoidi. Oni blokiraju receptore za bol, ali i pružaju više radosti, kaže Katy Fiersin, naturopata. Kada je posredi nedostatak važnih hormona, osjećamo se tjeskobno i depresivno.

Imate problema sa varenjem

Kada počnu probavni problemi, to može biti znak da ne unosite dovoljno vlakana i vode, ili ne vježbate dovoljno.

Fizička aktivnost ubrzava prolaz hrane kroz probavni trakt i osigurava korisne mikroorganizme. Ležanje ili sjedenje vodi do problema, kaže Lisa N. Folden, fizioterapeutkinja.

Ako ništa drugo ne uspje, prošetajte tokom pauze za ručak ili ustanite nekoliko puta dnevno i dobro se protegnite. Čak i 5-minutno istezanje nekoliko puta dnevno može pomoći. Vaše tijelo, i sistem za varenje će vam biti zahvalni.

Neprestano ste gladni

Ili stalno žudite za slatkišima… Tijelu nije potrebno toliko hrane kada se ne krećete. Ali, to vas može prevariti… Ako ste stalno gladni, iako niste aktivni, to može biti zato što vaše tijelo proizvodi više grelina, hormona gladi.

U studiji objavljenoj u Journal of Sports Science and Medicine, muškarci su podijeljeni u dvije grupe: jedni su bili aktivni, a drugi lijeni. Analiza je pokazala da fizička aktivnost ima pozitivan učinak – povezana je sa smanjenjem lučenja grelina i apetita.

Dakle, ne možete prestati da jedete. Možda je vrijeme da počnete da se krećete.

Bole vas koljena

Tu se ubrajaju i ramena i zglobovi. Tijelo proizvodi sinovijalnu tečnost koja djeluje kao lubrikant za zglobove i omogućuje normalno kretanje. Ako ne vježbate dovoljno ili nimalo, proizvodnja ove tečnosti se usporava i koljena će vas brzo upozoriti na to.

Primijetićete pucanje u koljenima (prije svega ujutro), osjećaj ukočenosti kada ustanete i pojaviće se bol. Dodajte malo šetnje u svoju dnevnu rutinu.

Redovna vježba takođe jača mišiće koji podupiru zglobove.  (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

   
Ključne riječi: ,