Četvrtak, 17. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Evo kako da pomognete vašem djetetu kada ima noćnu moru

Preuzmite sliku

Noćne more su česta pojava među malom djecom.

Imati dijete koje neprestano plače ili trči u vašu sobu usred noći može biti prilično zamorno, pa čak i iritantno za neke roditelje. Ali s gotovo 50% djece koja se bave noćnim morama, medicinski stručnjaci otkrili su načine kako pomoći da ti ružni snovi ostanu na oku.

Vodite jedan-na-jedan razgovor sa djetetom

Ako vaše dijete stalno probudi ružan san, možda je s njim povezan neki oblik traume. Iako bi početni odgovor roditelja mogao biti: “Bila je to samo noćna mora, vratite se na spavanje”, bolji način da pomognete djetetu da se izbori s mukom je da s njim razgovarate. Pitajte čega su se uplašili. Umirite njihove pojačane emocije. Podsjetite ih da iako je san izgledao stvaran, sve je u redu i sigurno. Riječi umirenja sjajan su način da djetetu pomognete smiriti ga i vratiti na spavanje, piše Bright Side.

  • Uklonite ono zbog čega se osjećaju strah

    Uzrok noćne more vašeg djeteta ponekad može biti posljedica nečega s čime se susrelo, poput scene iz zastrašujućeg filma. Ako je to slučaj, možda bi bilo najbolje izbjeći te susrete u međuvremenu. Iako svoje dijete možete zaštititi od tih zastrašujućih filmova, možete ga naučiti i da mračna sjećanja pretvori u pozitivna. Primjer situacije može biti da je vaše dijete gledalo film s čudovištima i da se sada boji spavati noću. Možete objasniti da čudovišta nisu stvarna ili im možete pomoći da smisle pjesmu ili riječi koje će im izgovoriti kako bi se osjećali hrabro ili snažnije od tih čudovišta. Radite s djetetom na prepisivanju priče o njegovom snu koja se završava sretnim krajem, prenosi Tuzlanski.ba.

    Pomozite djetetu da se suoči sa svojim strahovima

    Naličje zaštite je tolerancija, pomažući vašem djetetu da se navikne na svoju okolinu. Primjer toga može se vidjeti s lutkom. Iako bi je moglo plašiti noću širom otvorenih očiju, dopustite joj da lutku češće gleda danju, pa čak i prije spavanja, kako bi mogla shvatiti da lutka nije zastrašujuća sve i nije ništa više od igračke. Opet, riječi umirenja su ključne za vaše dijete da shvati da mu igračka neće naštetiti.

  • Usadite redovan raspored za spavanje

    Imati dnevnu i noćnu rutinu za svoje dijete može smanjiti šanse za noćne more. Istraživanja su pokazala da neredovne navike spavanja i nedostatak sna mogu vas dovesti u rizik zbog susreta s lošim snovima.

    Unesite pozitivnu energiju prije spavanja

    Kad je dijete opušteno, lakše mu je utonuti u dublji san. Da biste im pomogli da se smire, uklonite sve bučne, zastrašujuće i uzbudljive stvari 30 minuta do sat vremena prije spavanja. Možda ćete htjeti pustiti umirujuću muziku, pročitati sretnu knjigu ili igrati društvenu igru ​​s njima. Ove aktivnosti omogućavaju vašem djetetu da opusti um i tijelo prije nego što krene u krevet.

    Ne bojte se traženja pomoći

    Iako postoji niz preventivnih mjera za postupanje s djecom koja imaju noćne more, postoje slučajevi u kojima je vašem djetetu možda potrebna medicinska pomoć. Noćne more mogu se često pojaviti kod djece koja mogu imati mentalnih problema. Za dječiju sigurnost i za mir roditelja roditelji mogu biti od pomoći sastanku s porodičnim ljekarom ili psihologom. (Tuzlasnki.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,