Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Drugačija razmišljanja: Zašto mladi ljudi širom svijeta više ne kupuju automobile i stanove?

Preuzmite sliku

Danas je tradicionalno mjerilo uspjeha – posjedovanje stana i / ili automobila – zastarjelo. Sve veći broj mladih širom svijeta ne želi ih kupiti, piše Bright Side.

Istraživanja pokazuju da takozvana milenijska generacija koja danas ima 30-35 godina rijetko kupuje kuće, a još rjeđe – automobile. Zapravo uopće ne kupuju super skupe stvari. U SAD-u ljude mlađe od 35 godina nazivaju ‘generacijom iznajmljivača’, prenosi Tuzlanski.ba.

Zašto se to događa?

Neki sociolozi kažu da je to zato što savremena mladež pati od finansijske krize. Zato se ljudi plaše ‘ozbiljnih’ kredita.

Ali to nije najvažniji razlog. Stvar je u tome što se sadašnja generacija mladih razlikuje od generacije njihovih roditelja. Oni imaju druge vrijednosti.

Mladi su danas preispitali koncept uspjeha, što znači:

Uspješni ljudi ne kupuju imovinu – iznajmljuju

Ako želite da vas se smatra uspješnim, uložite u iskustva: putujte, bavite se ekstremnim sportovima, gradite startupove.

Poenta je u tome da ljudi sada ne žele prosperitet i stabilnost – sve što žele su fleksibilni rasporedi te finansijska i zemljopisna neovisnost.

  • Ljude ne zanimaju materijalne stvari

    Zašto posjedovati automobil ako možete uzeti taksi? Gotovo je osobni automobil s vozačem. I nije skuplje od posjedovanja vlastitog automobila. Zašto kupiti kuću na lijepom mjestu i otići tamo na odmor, ako putem Airbnb-a možete pronaći mjesto za boravak u bilo kojem kutku planete? Ne morate preplatiti stanarinu ili kupiti nekretninu u zemlji koju volite.

    Ista stvar s nekretninama u vašem rodnom gradu:

    Ne znaš koliko ćeš ostati tamo gdje živiš.

    Možete uzeti hipoteku na 40 godina ili možete prihvatiti činjenicu da ćete cijeli život provesti u unajmljenom mjestu.

  • Vjerovatno ćete promijeniti posao u sljedećih nekoliko godina. Ako iznajmljujete, ništa vas ne sprječava da se približite uredu.

    Prema Forbesu, moderni mladi ljudi mijenjaju posao u prosjeku svake tri godine.

    Koncept vlasništva više nije relevantan

    James Hamblin, kolumnist Atlantika, pojam objašnjava na sljedeći način: ‘Tokom proteklog desetljeća psiholozi su proveli mnoštvo istraživanja koja su dokazala da je u smislu sreće i osjećaja blagostanja trošenje novca na nova iskustva mnogo više isplativije od kupnje novih stvari. Donosi više radosti. ‘

    Iskustva nam pomažu da steknemo prijatelje

    Socijalna interakcija među ljudima presudna je za to osjećaju li se sretni ili ne. Razgovor s drugima i puno prijatelja čine vas sretnijom osobom.

    Međutim, bi li ljudi radije čuli o tome kako ste proveli godinu dana u divljoj zemlji ili o tome koliko ste stanova već kupili?

  • Evo dijela iz Hamblinova članka:

    ‘Ispostavilo se da ljudi ne vole previše slušati o posjedu drugih ljudi, ali vole čuti gdje ste bili i kako ste se proveli.’

    Ne zaboravite da čak i loše iskustvo može postati dobra priča. Materijalne stvari ne mogu.

    Kupnja stvari nas brine

    Postoji još jedna stvar. Stvari koje posjedujemo, pogotovo ako su vrlo skupe, tjeraju nas da brinemo o njihovom stanju. Ako kupite automobil, trznut ćete se svaki put kad nečiji alarm zazvoni vani. Ako kupite kuću i napunite je skupim predmetima, plašit ćete se pljačke. A da ne spominjemo činjenicu da se automobil može ogrebati ili pokvariti, a super skup televizor mogao bi se pokvariti nakon godinu dana korištenja. Ali niko nikada ne može oduzeti iskustva koja imate.

  • Svaka kupnja s vremenom će pojeftiniti

    Naši roditelji nisu mogli putovati toliko često kao mi. Nije bilo mogućnosti za toliko zabave. Nisu imali toliko prilika za pokretanje novog posla. Stoga su ulagali u kuće i automobile, a mi to ne želimo raditi. Napokon, svaka kupnja, ako nije kuća ili stan, s vremenom će se amortizirati. A ako razmislimo o tome koliko se brzo nekretnine smanjuju tokom krize, tada sve postaje još očitije.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,