Srijeda, 23. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Deset sigurnih znakova da vam je potreban odmor

odmor-plaza
Preuzmite sliku

Izbrišite iz dnevnog rasporeda jednu stvar svakoga dana, neku manje bitnu. Iskoristite to vrijeme za nešto što volite. Jedino je važno da ne mislite o nečemu što vas čeka

\"odmor-plaza\"Prezaposlenost i pretjerana napetost su dva različita pojma, no nijedan nije bezazlen. Jako ste zaposleni kad trčite sa sastanka na sastanak, a prenapeti ste kada na ulici naletite na osobu jer je niste ni primijetili.

Evo popisa simptoma koji su napravili kolumnisti \”Huffington Post\”, a koji ukazuju da je vrijeme za hitno usporavanje, prenosi Broj1.hr.

Duga organizacija

Trošite puno vremena da organizirate svoj dan – taj apsurd je prvi pouzdan znak da trčite za vlastitim repom.

Savjet: Izbrišite iz dnevnog rasporeda jednu stvar svakoga dana, neku manje bitnu. Iskoristite to vrijeme za nešto što volite. Jedino je važno da ne mislite o nečemu što vas čeka.

Opuštenost – davno prošlo vrijeme

Zašto ne biste nazvali sve prijatelje koje niste dugo vidjeli i pozvali ih na večeru? Ili provjerili da li turističke agencije imaju neki privlačan last-minute vikend aranžman? Ali ne: vaša realnost je da, kad vas neko pozove na kafu, odgovarate da nemate vremena. Raspored obveza je važan, ali morate ostaviti malo prostora za spontana odstupanja.

Savjet: Sjetite se izreke da stisnuta šaka ne može ništa dobiti. Ni stisnuti plan ne može primiti sva divna iskustva koja nas čekaju uz put, a mi ih nismo primijetili jer smo bili preokupirani. Već u sljedećem planiranju svjesno ostavite malo \”lufta\”.

Jedete \”s nogu\”

Ako često jedete u autu, za radnim stolom, dok telefonirate ili čak u hodu znak je jasan. Trpanje hrane u sebe je grijeh i prema hrani i prema sebi. I još riskirate da se udebljate.

Savjet: Umjesto da jedete na radnom mjestu organizirajte da vam se pridruže suradnici i potaknite ih da jedete polako, s isključenim telefonima.

\"odmor-bazen\"

Nemate vremena za prijatelje

Najviše vremena provodimo s ljudima koje nismo sami odabrali, dok one koje volimo ne stižemo niti vidjeti. I onda napokon nađete vremena za kafu s prijateljem ili rođakom – i nemate o čemu razgovarati. Život vas je razdvojio.

Savjet: Napravite popis od pet ili deset ljudi koji su vam u životu najvažniji i razmislite kada ste im zadnji put posvetili dovoljno vremena. Ako su rezultati poražavajući, isplanirajte u dnevni raspored vrijeme za drage ljude.

Glava klone od umora

Događa vam se da zadrijemate na sastanku ili na semaforu. Vikend prespavate da biste nadoknadili premalo sna tokom radne sedmice. To nije dobro. Iako je manje spavanja najjednostavniji način uštede vremena koje nam fali, na taj način tijelu oduzimamo dragocjeno vrijeme za odmor i oporavak. Spavanje je važno za bistre misli, dobre živce.

Savjet: Odrasla osoba mora spavati sedam do devet sati dnevno. Neka to bude prioritet – ostavite prljavo posuđe, izbjegnite poslovnu večeru, neka vam vaše tijelo bude važnije od obaveza.

\"noge-cipele-odmor\"Stalno otkazuje

Na kraju dana trebate se naći s prijateljem, ali zovete i objašnjavate da ipak ne možete večeras. Čeznete da stignete kući. I tako iz dana u dan – planirali ste, obećali, najavili i onda otkazali. Ako vam se ovakav scenarij događa nekoliko puta sedmično, potrebna vam je promjena.

Savjet: Ako stalno otkazujete, to znači da ste pretrpani. Zbacite sa sebe teret, prorijedite raspored.

Nemate vremena za sitna zadovoljstva

Planiranje vremena bez planiranih zadovoljstava vodi u frustraciju. Vaš plan nije potpun ako u njega ravnopravno ne uključite i stvari koje vam puno znače. Vaša mala zadovoljstva ne smijete gledati kao gubljenje vremena, nego kao na duhovnu hranu koja će vam omogućiti da u svojim \”ozbiljnim\” obvezama budeta u boljoj formi.

Savjet: Postavite stvar ovako – kada biste imali cijeli dan samo za sebe, kako biste ga proveli? Popišite sve što biste radili. I onda sve te aktivnosti ravnomjerno rasporedite u više dana, u svom uobičajenom rasporedu.

Ne pamtite kada ste se zadnji put oznojili

Vježbanje smanjuje napetost i nervozu. Ako se niste pomakli sedmicama, nema šanse da ste u dobroj mentalnoj kondiciji. Ako ste odgovorni prema svojim obvezama, odvojite i vrijeme za vježbanje.

Savjet: Vježbanje mora biti dio vašeg rasporeda. Idite makar pješke na posao. I zapamtite – kod vježbanja nije bitno da vježbate puno, nego redovito.

Tijelo se buni

Ako vam se mišići grče, srce ubrzano kuca, osjećate bolove, imate grčeve u želucu imate problem. Brige uzrokuju glavobolju.

Savjet: Ako automobil mora jednom godišnje na redoviti servis, i vi morate na sistematski pregled. odmah nazovite liječnika i zakažite sistematski.

Svi govore da previše radite

Ljudi oko vas bolje vas vide od vas samih. Ako vam previše često ponavljaju da previše radite ili nikada nemate vremena, ako prebacuju da ih više ne viđate i nemate vremena za njih, dobro poslušajte te znakove i nemojte odmahivati rukom.

Savjet: Shvatite da je okolina dobronamjerna. Oni to ne govore da bi vas dodatno nervirali, nego zato što vas žele upozoriti. Nije istina da ne možete stati i usporite. Bolje da to učinite sami, nego da se na kraju srušite.

Izvor: Oslobođenje / Tuzlanski.ba

 

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: