Ponedjeljak, 2. Avgusta 2021.
Tuzlanski.ba logo

Anksioznost, stres i depresija: Neki od glavnih uzoraka nesanice

Preuzmite sliku

Mnogi od nas se raduju se odlasku u krevet. Nažalost, veliki broj će se boriti da utone u san. Bilo da imate problema s smirivanjem misli u glavi ili bacanjem i okretanjem tokom noći, niste sami. Prema časopisu Science Daily, “oko 25% Amerikanaca doživi akutnu nesanicu svake godine”, piše The list.

Nažalost, nedostatak sna može imati pogubne posljedice. Gayle Greene, autorica Insomniac-a, rekla je za NPR: “Spavanje je gorivo života. Hranjivo je; obnovljivo je stanje. A kad ste ga lišeni, zaista ste uskraćeni za osnovnu hranu.” Šta je zapravo nesanica i šta je uzrokuje, prenosi Tuzlanski.ba.

Dr. Karl Doghramji rekao je da nesanica uključuje lošu kvalitetu ili količinu sna. Objasnio je da će se pacijenti žaliti da ne utonu u san dovoljno brzo, da se tokom noći budno provlače, da imaju smanjenu količinu sna, ili da se tokom budenja osjećaju neosvježeno.

  • Neki od glavnih uzroka nesanice su anksioznost, stres i depresija, što je neprijatno jer nedostatak sna može pogoršati ove simptome. Prema HelpGuideu, neprofitnoj web stranici za mentalno zdravlje i wellness, drugi uobičajeni emocionalni i psihološki uzroci uključuju ljutnju, brigu, tugu, bipolarni poremećaj i traumu.

    Neprofitna organizacija kaže da je liječenje tih osnovnih problema ključno u rješavanju nesanice. HelpGuide također objašnjava da medicinski problemi ili bolest mogu uzrokovati nedostatak sna. Medicinska stanja i bolesti poput astme, alergija, refluksa kiseline, Parkinsonove bolesti i raka mogu sve prouzrokovati neprospavane noći.

  • Oni koji pate od hroničnog bola mogu se boriti i sa nesanicom. Lijekovi i lijekovi na recept također mogu ometati san. Uključuju stimulanse za ADHD, antidepresive, hormon štitnjače i neke kontraceptive.

    Međutim, ponekad bi krivci mogli biti upravo vaše svakodnevne navike. Na primjer, ako pijete velike količine kafe tokom dana, jedete slatku hranu ili imate teške obroke prije spavanja, to može dovesti do nemogućnosti sna. Isto tako, nedovoljno vježbanje ili treniranje prije pokušaja spavanja također može uzrokovati probleme.

    A uzimanje alkohola kako biste pokušali izliječiti svoju nesanicu također bi moglo pogoršati problem.

  • Da biste bolje spavali, Medical News Today preporučuje upotrebu tehnika opuštanja poput meditacije i opuštanja mišića. Također se preporučuje da pokušate izbeći gledanje televizije ili čitanje telefona u krevetu. Elektronski zasloni proizvode plavu svjetlost koja može ometati proizvodnju melatonina u vašem tijelu.

    Pridržavanje redovnog rasporeda spavanja i ustajanje u svako doba svakog dana, čak i vikenda, također je važno. Ovo vam može pomoći da se vratite u pravilan ritam spavanja. I na kraju, pokušajte osigurati da u vašoj spavaćoj sobi bude tiha, mračna i hladna. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , ,