Četvrtak, 21. Mart 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

6 znakova koji upućuju na nedostatak masti u prehrani

Ukoliko primijetite neki od sljedećih 6 znakova budite sigurni kako u vašu prehranu niste uključili dostatne količine masti koje su neophodne vašem organizmu

Brojni ljudi u svoj dijetalni način prehrane ne uključe adekvatne količine zdravih masti.

Kvalitetne masti nužno je u organizam unositi putem prehrane kako bi on bio u mogućnosti adekvatno obavljati sve svoje funkcije.

Na temelju osobnih karakteristika te aktivnosti koje uobičajeno izvodite trebali biste sastaviti plan prehrane koji bi u sebi trebao sadržavati dostatne količine kvalitetnih masti.

Ukoliko primijetite neki od sljedećih 6 znakova budite sigurni kako u vašu prehranu niste uključili dostatne količine masti koje su neophodne vašem organizmu.

1. Osjećaj gladi

Ukoliko nakon pozamašne količine unesene hrane u vaš organizam u kratkom vremenskom periodu osjetite glad razlog se zasigurno krije u nedostatnoj količini masti koje su bile uključene u vaš obrok.

Vašem tijelu potreban je znatno duži vremenski period kako bi probavio masti u odnosu na vremenski period koji mu je potreban za probavljanje proteina i ugljikohidrata.

Kako ne biste unosili suvišne količine nutrijenata iz preučestalih obroka u svaki obrok uključite i određenu količinu namirnica koje su kvalitetni izvori masti.

2. Suha i neelastična koža

Lori Welstead, registrirana nutricionistica sa University of Chicago Medicine, napominje kako neadekvatnim unosom kvalitetnih masti u organizam možete narušiti zdravlje vaše kože.

Zbog neadekvatne količine masti u organizmu koža može biti suha i neelastična.

Lori napominje kako su masti  neophodne za apsorpciju određenih hranjivih tvari koje su topljive u mastima, a nužne su za održavanje adekvatne vlažnosti vaše kože.

3. Izostanak menstruacije

Izostanak menstruacije uobičajeno je povezan je s razinom hormona u tijelu.

Masti su izrazito bitan element vezan uz regulaciju, odnosno održavanje adekvatne razine hormona uz tijelu.

4. Loše raspoloženje

Kao što smo već prethodno napomenuli, masti su izrazito bitan element u održavanju razine hormona u tijelu.

Hormoni su zaslužni kako za vaše dobro, tako i za loše raspoloženje.

Ukoliko se osjećate tjeskobno, nervozno, depresivno, ili pak bezvoljno, svakako “zamastite brk” u fitness stilu, odnosno, zdravim mastima.

5. Oslabljena mogućnost pamćenja

Ukoliko imate problema s koncentracijom ili pamćenjem svakako povećajte unos masti u vaš organizam.

Masti će vam pružiti energiju za adekvatno funkcioniranje, odnosno rad vaših moždanih ćelija.

6. Oslabljenja mogućnost upravljanja osjetilnim informacijama

Prema istraživanju American Psychological Associationa, provedenom 2009. godine, utvrđeno je kako nedostatna količina kvalitetnih masti nepovoljno utječe na upravljanje osjetilnim informacijama.

Istraživanje je provedeno na dvije skupine laboratorijskih miševa. Istraživaču su jednoj skupini miševa putem prehrane omogućili adekvatne količine omega 3 masnih kiselina, dok drugoj skupini nisu omogućili unos omega 3 masnih kiselina.

Istraživači su ispitali osjetilne reakcije obje skupine miševa puštanjem zvukova različite glasnoće.

Skupina miševa koja je konzumirala omega 3 masne kiseline adekvatnije je percipirala zvuk manje glasnoće te je blaže reagirala na zvuk veće glasnoće u odnosu na skupinu miševa koji nisu konzumirali omega 3 masne kiseline.

Istraživači su zaključili kako su omega 3 masne kiseline utjecale na povećanje sposobnosti miševa za upravljanjem osjetilnim informacijama.  (index.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,