Zog neformiranja vlasti blokirano je blizu milijardu maraka već odobrenih kreditnih sredstava za izgradnju 47 kilometara autoceste na Koridoru 5C, piše Hrvatski Medijski Servis.
Riječ je, naime, o ugovorima o kreditima Evropske banke za obnovu i razvoj, OPEC-a i Kuvajtskog fonda za ukupno 7 dionica autoputa kroz BiH, koji su potpisani i već mjesecima čekaju ratifikaciju Parlamenta BiH. Od toga je šest dionica u Federaciji i jedna u Republici Srpskoj.
Radi se o kreditu OFID- OPEC fonda za dionicu autoceste Vranduk- Ponirak u dužini od 5,5 kilometara, u iznosu od 49 miliona eura, za jednako toliko dugu dionicu Paprikuše- Nemila EBRD je odobrio kredit u iznosu od 70 milijuona eura, dok je Kuvajtski fond BiH dao kredit od 36 miliona eura za izgradnju 6 kilometara autoceste od Vranduka do Nemile. Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila je 50 miliona eura za dionicu autoceste od Tarčina do tunela Ivan u dužini od 7 km, a sredstvima EBRD-a planirana je izgradnja 8,5 km duge dionice Tunel Kvanj-Mostar jug.
Uz te kredite, ratifikaciju Parlamenta BiH čekaju još i dva kredita EBRD-a. Za 8,5 kilometara autoceste od Putnikova Brda do Medakova ova europska finansijaska institucija odobrila je 60 miliona eura, a za dionicu Rudanka – Johovac u Republici Srpskoj, dužine 6 km, gdje je nedavno svečano obilježen početak izgradnje, ali gradnja još nije počela, 150 miliona eura, piše HMS.
Za spomenute kredite u ukupnom iznosu od 475 miliona eura, kojima bi se finansirala izgradnja 47 kilometara autoputa Vijeće ministara odobrilo je zaduženje, a Ministarstvo finansija i trezora potpisalo ugovore s kreditorima. No, ti ugovori stupaju na snagu tek kad ih ratificira Parlamentarna skupština BiH, kaže za Hrvatski Medijski Servis zamjenik ministra prometa i komunikacija Saša Dalipagić.
Inače, za 18 godina u BiH, od ukupno 330 kilometara autoceste na Koridoru 5 C, izgrađeno je tek nešto više od 100 kilometara.