Srijeda, 25. Maja 2022.
Tuzlanski.ba logo

Za The New York Times BiH je poznata po ratu, bureku, ubistvu Franca Ferdinanda i Starom mostu

Preuzmite sliku

U kvizu lista u rubrici “Koliko poznajete neku državu”, među kojima se našla i BiH, upravo su ti elementi navedeni kao referentni, a po kojima bi se identificirala BiH. Rubrika se zove “Država sedmice – Koliko znate o Bosni i Hercegovini?”

Burek, Stari most, krvavi rat ‘90-ih godina, ubojstvo Franje Ferdinanda, austrougarskog prijestolonasljednika, u Sarajevu najprepoznatljiviji su identifikacijski znakovi BiH, barem kada je u pitanju ugledni američki dnevnik The New York Times, piše Večernji list BiH.

Koliko je tačno odgovorilo

Naime, u kvizu tog lista u rubrici “Koliko poznajete neku državu”, među kojima se našla i BiH, upravo su ti elementi navedeni kao referentni, a po kojima bi se identificirala BiH. Rubrika se zove “Država sedmica – Koliko znate o Bosni i Hercegovini?” Tačan odgovor: – BiH je država u jugoistočnoj Evropi koja graniči s trima državama i Jadranskim morem te ima oko tri miliona stanovnika – dalo je 84 posto čitatelja, odnosno igrača kviza The New York Timesa.

Tačan odgovor na drugo pitanje otprilike je glasio: – Bh. prijestolnica doživjela je više burnih događaja u posljednjih 150 godina – uključujući ubistvo nadvojvode Franje Ferdinanda koje je izazvalo Prvi svjetski rat – nego bilo koji drugi grad te veličine – Beograd, Ljubljana, Sarajevo, Zagreb, a znalo ga je oko 66 posto čitalaca.

Sarajevo su nazvali mini varijantom Istanbula, smještenog u Dinarskim Alpama. Po ovom listu, posjetiti Sarajevo znači svjedočiti i najvećim tugama naše moderne civilizacije i najvećim pobjedama. Kad je u pitanju poznavanje arhitekture, sastavljač pitanja američkog lista postavio je pitanje koji je najprepoznatljiviji bosanskohercegovački orijentir sa spletom neobičnih uličica kojima je okružen i predstavlja tipičan mamac za turiste?

Okolne ulice prepune su taverni u kojima se nude razne tjestenine, ćevapi, kebab. Kao odgovori ponuđene su lokacije poput “Most Pulteney”, “Most Rialto”, “Stari most”, “Tower Bridge”. Tačan odgovor dalo je oko 55 posto čitalaca, a Stari most autori kviza opisuju kao veličanstvenu građevinu, kariku koja graciozno skače preko dviju litica koje okružuju rijeku Neretvu. U rubrici “Rat” pitanje glasi: – Rat je progutao Balkan od 1992. do 1995., a koji je zapaljen prestankom socijalističke diktature i rascjepom nekadašnje mirne savezne države.

Je li riječ o Češkoj, Armeniji, Sovjetskom Savezu ili Jugoslaviji?

Prirodne ljepote

Kao najpoznatija jela u BiH The New York Times spominje pljeskavicu, čiji izgled opisuje kao široku rođendansku tortu; ćevapčiće, kobasice… Na pitanje kako se zove slano pecivo na bazi fila, osim bureka, kao opcija za odgovor ponuđeni su lamington (australski klasični kolač nalik našem čupavcu), mochi (japanski ljepljivi kolač od riže) i syrniki (debele palačinke od svježeg sira koje se prave u Rusiji i zemljama istočne Evrope).

Sastavljači pitanja iz kviza The New York Timesa hranu u BiH opisuju kao onu koja ima mnogo zajedničkog sa svojim komšijama na istoku i jugu, uključujući Grčku, a posebno Tursku. Čak su ponudili dva recepta za pripremu bureka od zelja i sira, kao i recept za pljeskavicu koja je, kako pišu, omiljena u Bosni i Hercegovini, Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Crnoj Gori. Američka TV mreža CNN je prije nekoliko dana putovanje vozom na relaciji Sarajevo – Mostar uz rijeku Neretvu uvrstila među najljepša putovanja u Evropi.

Znači, strani mediji propagiraju turističke ljepote BiH, za razliku od većine neorganiziranih turističkih zajednica i ministarstava koji nisu u stanju donijeti zakonsku osnovicu za jačanje turističke djelatnosti u cijeloj BiH, bez obzira na entitetske podjele.

Podaci ekonomskih analitičara pokazuju kako upravo turizam zaslužuje posebnu pozornost u oblasti usluga jer ostvaruje više od polovine priljeva sektora usluga u BiH, ali zbog niza problema i loših zakona, loše koordinacije, malog ulaganja, bh. turizam još nije razvio svoje prave potencijale. Spominje se i analiza Svjetskog vijeća za putovanja i turizam u kojoj se predviđa da bi zaradom od međunarodnih posjetitelja i turističkog proizvoda BiH mogla generirati 15 posto bh. izvoza.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje