Petak, 30. Oktobra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Uslugama u javnim zdravstvenim ustanovama nije zadovoljno 46 posto bh. građana

Na konferenciji “Moje pravo”, sinoć u Sarajevu, prezentirani su rezultati istraživanja o efikasnosti sistema rješavanja prigovora i žalbi unutar zdravstvenih ustanova na svim nivoima te o zadovoljstvu pacijenata uslugama u javnim zdravstvenim institucijama s preporukama o unaprjeđenju implementacije Zakona o pravima, obavezama i odgovornosti pacijenata.

“Tokom prošle godine u 30 anketiranih zdravstvenih ustanova pacijenti su uložili ukupno 1.533 žalbe, koje se uglavnom odnose na duge liste čekanja za dijagnostičke preglede, nedostatak kadra specijalista, na dostupnost zdravstvene usluge i kvalitetu usluge, nedostupnost informacijama putem telefona, nepoštivanje zakazanih termina za pregled, na primjenu esencijalne liste lijekova koju donose kantoni”, navode iz Udruženja za razvoj društva “Kap”.

Anketa na uzorku od 2.008 ispitanika pokazala je da 46 posto građana BiH nije zadovoljno uslugama u javnim zdravstvenim ustanovama.

Proglašeni su i, po mišljenju građana i pacijenata, najbolji pojedinci i ustanove u zdravstvu u BiH u ovoj godini.

Za najbolju zdravstvenu ustanovu u FBiH, po mišljenju anketiranih građana, proglašena je Opća bolnica “Prim dr. Abdulah Nakaš” iz Sarajeva, a najbolji zdravstveni radnik je direktor te zdravstvene ustanove hirurg prof. dr. Zlatko Kravić.

Po mišljenju građana, priznanje za najbolju zdravstvenu ustanovu u Republici Srpskoj (drugi put zaredom) pripalo je Univerzitetskom kliničkom centru Banja Luka, a priznanje za najboljeg doktora na području RS pripalo je doktoru porodične medicine Doma zdravlja Trebinje internisti Milanu Projeviću.

Priznanje počasni zdravstveni radnik 2018. dobio je hirurg bolnice u Zvorniku Zoran Komljenović, za građansku hrabrost i očuvanje profesije jer se javno usprotivio utjecaju politike na zdravstvo.

Konferenciji su prisustvovali predstavnici Svjetske zdravstvene organizacije, izvršne i zakonodavne vlasti u BiH, zdravstveni radnici, udruženja pacijenata.

Cilj kampanje je informiranje pacijenata i ostalih građana o njihovim zakonskim pravima, obavezama i odgovornostima koje imaju tokom boravka u zdravstvenim ustanovama da bi se dao doprinos podizanju svijesti i poboljšanju kvaliteta usluga u zdravstvenim institucijama u BiH, objavila je Fena. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje