Petak, 6. Avgusta 2021.
Tuzlanski.ba logo

Uprava za inspekcijske poslove KS kaznila “Apoteke Sarajevo” s više od 10.000 KM

Preuzmite sliku

Uprava za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo je u protekle dvije sedmice izdala Javnoj ustanovi (JU) “Apoteke Sarajevo” 12 prekršajnih naloga u iznosu većem od 10.000 KM, dok iz Kantonalnog ureda za borbu protiv korupcije i sarajevskog tužilaštva također navode da su primijetili zloupotrebe i da vode postupke.   

Savjetnica za informisanje Kantonalne uprave za inspekcijske poslove Vildana Brdarić rekla je za Balkansku istraživačku mrežu Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) da su inspektori u periodu od 16. marta do 2. aprila izdali JU “Apoteke Sarajevo” 12 prekršajnih naloga u iznosu od 10.250 konvertibilnih maraka (KM).

– Nepravilnosti su utvrđene u pet poslovnih jedinica, od kojih se u četiri slučaja radilo o kršenju odredaba Zakona o zaštiti potrošača, vezano za neisticanje cijena i nedostatak deklaracije na proizvodima pripremljenim za prodaju i zatečenim u prometu, dok je u jednom slučaju konstatovana nepravilnost u primjeni Zakona o kontroli cijena, koji se odnosi na izmjenu cijena proizvoda – kazala je Brdarić.

Direktor JU “Apoteke Sarajevo” Nedim Hrelja potvrdio je da su dobili prekršajne naloge, ali je rekao da će se na neke od stavki žaliti.

– Što se tiče promjene cijene, mi nismo ti koji mijenjamo cijenu jer su dobavljači ti koji diktiraju ulazne cijene i ulazne cijene su tu fiksne. I na temelju tih cijena i na temelju te teme, naravno da ćemo se žaliti jer mi nismo mijenjali cijenu, mi smo ostavili istu našu maržu kao što je bila. A što se tiče neistaknutih cijena, to je moguće da se desilo, to ćemo ispitati i, naravno, postupit ćemo onako kako situacija nalaže – kazao je Hrelja.

“Apoteke Sarajevo”, prema Hrelji, poslale su odgovor Inspektorijatu, te sada čekaju povratnu informaciju.

– Nama deklaracije dostavljaju dobavljači, i ja sam isključivo naložio svim našim apotekama da, u slučaju da se desi da je isporučena roba a da nemaju deklaraciju roba, onda lijekovi i zaštitna oprema idu u karantin. Tako da, što se tiče te deklaracije, svi naši dobavljači zbilja poštuju sve zakonski propisane norme. Da li se možda desilo da u datom trenutku nije istaknuta, pošto je ogroman priliv roba, artikala, da na nekoj kutiji nije istaknuta cijena, o tome u ovom trenutku pravimo analizu, i naravno da mi ne diktiramo cijene – pojasnio je on.

Hrelja je rekao i da je zbog situacije izazvane pandemijom koronavirusa došlo do naglog povećanja cijena zaštitne opreme i lijekova u nabavkama, te da distributeri “diktiraju cijene”.

Novinarima BIRN-a BiH su iz Ureda za borbu protiv korupcije Kantona Sarajevo kazali da, prema preliminarnim rezultatima analize o javnim nabavkama za vrijeme pandemije, vidljivo je da ima brojnih nepravilnosti.

– Ima manipulacija u institucijama koje su direktno na prvoj liniji borbe protiv pandemije i onih koji i u ovom trenutku manipulišu javnim nabavkama. Imate tu set institucija koje su na prvoj liniji odbrane od pandemije i one su najrizičnije u ovom trenutku – rekao je šef Ureda Erduan Kafedžić.

Prema Kafedžiću, konačna analiza će biti završena za mjesec dana, ali preliminarni rezultati ukazuju na veliki broj direktnih sporazuma i pregovaračkih postupaka bez objave obavještenja.

– Izolovane su minimalno četiri stvari koje će se analizirati u narednom periodu, to je komparacija dostavljenih podataka sa objavljenim podacima Agencije za javne nabavke i ureda. Analizirat ćemo također firme koje se često pojavljuju u različitim postupcima javnih nabavki da vidimo da li oni u svojoj djelatnosti imaju uopšte da dostavljaju medicinsku opremu, da li rade s medicinskom opremom. S obzirom na veliki broj direktnih sporazuma, provjerit ćemo da li je bilo cijepanja nabavki i opravdanost nabavki kod pregovaračkog postupka bez objavljivanja obavještenja zbog hitnosti – kazao je Kafedžić.

Prema dostupnim podacima, od ukupno 403 javne nabavke koje su realizovane u periodu od 1. marta do 13. aprila, institucije su najčešće koristile direktni sporazum, u preko 73 posto slučajeva.

Agencija za javne nabavke već je održala sastanke s tužiocima u BiH kako bi se stavio fokus na predmete zloupotreba nabavki u vrijeme pandemije.

Poseban fokus, kako je rekao Kafedžić, u provjerama bit će nabavke koje su pokrenute poslije 17. marta a koje su mogle biti prolongirane do okončanja proglašenog stanja nesreće. Primjeri su nabavke televizora, servis kotlovnice, nabavka kancelarijskog materijala i klima-uređaja ili održavanja sistema, rekao je Kafedžić.

Prema njegovim riječima, do sada su 73 institucije dostavile podatke Uredu, u čiju se bazu podataka tek unose podaci za još 40-ak institucija. Direkcija za robe rezerve, kako je kazao Kafedžić, predstavlja “specifičnu instituciju” koja tvrdi da su javne nabavke državna tajna s obzirom da oni akumuliraju robe za ovakve situacije.

Azra Bavčić, portparolka Kantonalnog tužilaštva u Sarajevu, rekla je za BIRN BiH da je Tužilaštvo zaprimilo prijavu protiv nepoznatog uposlenika Direkcije za robne rezerve.

– Bit će izvršene provjere kako bi se utvrdilo da li ima elemenata krivičnog djela – kazala je Bavčić.

BIRN BiH je ranije pisao o nabavkama medicinske opreme usljed pandemije, a i o tome kako je firmi gradskog vijećnika u Srebreniku povjerena izgradnja izolatorija u ovom gradu za liječenje zaraženih koronavirusom. Adaptacija izolatorija, zbog hitnosti situacije, nije rađena uobičajenim postupkom javnih nabavki. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje