Želimo da živimo u našoj zemlji, poručili su srednjoškolci iz Bosne i Hercegovine prilikom posjete institucijama Evropske unije (EU) u Briselu, saopćila je Delegacija EU u Sarajevu.
Pobjednički video o temi odliva mozgova, koji poziva bosanskohercegovačke vlasti na reagovanje, s porukom: “Želimo da živimo u našoj zemlji #stopodlivumladih”, izabran je putem glasanja na društvenim mrežama i ocjenjivanjem stručnog žirija za najbolji u konkurenciji od pet video spotova urađenih kroz projekt s mladima – #E4U kojeg je treću godinu zaredom pokrenuo Ured specijalnog predstavnika EU (EUSR) u Bosni i Hercegovini.
Nakon posjete Evropskom parlamentu u Briselu, tim srednjoškolaca iz BiH predstavio je pobjednički video spot zvaničnicima Evropske komisije i Evropske službe za vanjsko djelovanje, prenosi Fena.
– Ovim videom smo htjeli pokazati da su mladi ljudi resurs, a ne problem – rekao je devetnaestogodišnji Tarik iz Visokog iz pobjedničkog tima, nagrađen studijskim putovanjem u Brisel i posjetom institucijama EU.
Pored odliva mozgova, teme koje su srednjoškolci identifikovali kao prioritete u istraživanju provedenom među 16.000 učenika diljem Bosne i Hercegovine, jesu ekonomski i obrazovni sistem u BiH, mobilnost mladih, vršnjačko nasilje i govor mržnje. Teme su potom obrađene u video spotovima.
– Svaki od napravljenih video spotova govori o temama koje su zajedničke svim zemljama EU. Evropska unija predstavlja mnogo više od ekonomskog prosperiteta, ona predstavlja zajedničke vrijednosti, vrijednosti o kojima upravo komunicirate kroz ove video uratke – rekla je direktorica za zapadni Balkan pri Generalnoj direkciji Evropske komisije za susjedstvo i pregovore o proširenju (DG NEAR) Genoveva Ruiz-Calavera. Naglasila je ulogu mlađih generacija na zapadnom Balkanu u zajedničkom komuniciranju s Evropskom unijom o problemima s kojima se suočavaju.
Video spot o odlivu mozgova dobio je najveći broj glasova na društvenim mrežama i od stručnog žirija kojeg su sačinjavali režiser, producent i scenarist Ademir Kenović, glumac i režiser Zenit Đozić, arhitekt i producent Midhat Kapetanović, režiser i pisac Tarik Hodžić te account manager “Mita Group” Đejla Mahmutović.
Srednjoškolci iz BiH su tokom studijske posjete Briselu također posjetili Kuću evropske historije i izložbu “Burna mladost” koja dokumentuje historiju mladih Evropljana počevši od 1940-ih godina i njihovu težnju ka društvenim promjenama i većim individualnim slobodama, ali i potrazi za otvorenim kulturnim izražavanjem.
Zahvaljujući projektu #E4U, srednjoškolci iz BiH su prvi put dobili priliku da uz pomoć vrhunskih bh. i regionalnih stručnjaka za komunikacije, kroz video produkciju, na kreativan način predstave svoja viđenja pitanja koja se tiču mladih ljudi.
Pobjednički tim i predstavnici timova danas završavaju studijsku posjetu Briselu.
Svi video spotovi mogu se pogledati na YouTube kanalu EU u BiH. (Tuzlanski.ba)