Četvrtak, 28. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Rastrošnost u CIK-u: Veće akontacije od troškova puta

Preuzmite sliku

Centralna izborna komisija (CIK) BiH u 2015. godini imala je propuste u provođenju javnih nabavki, a zadržana je i praksa da osoba koja vrši isplatu putnih naloga vrši i obračun putnih troškova za zaposlene, utvrdio je Ured za reviziju institucija BiH o poslovanju CIK BiH u 2015. godini.

Kada je, pak, riječ o putovanjima u inostranstvo, o čemu su mediji u više navrata izvještavali, revizori navode da je tokom 2015. na putne troškove potrošeno oko 42.000 KM, od čega većina (oko 36.000 KM) otpada na putovanja van zemlje. “Odluke o upućivanju na službeni put i dalje ne sadrže podatke o isplaćenim akontacijama. Zadržana je praksa isplate većeg iznosa akontacije u odnosu na kasnije obračunate troškove putovanja, a obračun naloga za službena putovanja zaposlenih i dalje vrši jedna osoba, koja je istovremeno zadužena i za isplatu putnih troškova”, ističu revizori.

Zbog svega iznose stav da CIK mora unaprijediti interne kontrole u pogledu načina evidentiranja službenih putovanja i realizacije troškova smještaja. Interesantno je da se državna revizija osvrnula i na slučaj o kojem su “Nezavisne” više puta izvještavale kao o nedopustivnom kršenju Izbornog zakona od onih koji treba da ga provode. Revizori, naime, konstatiraju da je javni oglas za imenovanje jednog člana Komisije kome je istekao mandat u 2014. raspisan tek u februaru 2016. “Prema dostupnim informacijama, Predstavnički dom parlamenta BiH je na osnovu predložene liste kandidata imenovao člana Komisije (reimenovana Irena Hadžiabdić) na sjednici 27. aprila 2016”, navode revizori.

Inače, ukupan korigovani budžet CIK BiH u 2015. iznosio je oko 4,3 miliona KM, od čega je na plaće i naknade potrošeno oko 2,3 miliona KM. Revizori primjećuju da je CIK tokom godine tri puta podnosio zahtjev za prestrukturisanje sredstava, između ostalog i za povećanje naknada troškova.

Prilične su zamjerke i na javne nabavke, a revizori konstatiraju kako jedan broj postupaka nije okončan do kraja godine. “Od značajnijih nabavki do kraja godine nisu okončani postupci za nabavku softvera za skladišnu evidenciju (43.000 KM), dokument menadžment sistem (214.000 KM), licencirani softveri – HP virtualizacija (10.000 KM), nadogradnja JIIS (60.000 KM), dok postupak za nabavku GEO informacionog sistema u iznosu od 299.000 KM nije ni pokrenut“, ističe revizija. Na kraju zaključuju da je u određenom broju postupaka dostavljena ponuda samo jednog ponuđača, ali da im prilikom obavljanja revizije nisu prezentirane analize na osnovu kojih je CIK mogao utvrditi razloge za mali broj ponuda.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,