Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Odličnu ideju sproveli u djelo: Ćevapi i burek na frižideru (FOTO)

Preuzmite sliku

Bilo gdje da otputujete ili ukoliko neko vama blizak posjeti neku zanimljivu destinaciju, idealan poklon i podsjetnik na putovanje svakako je magnet za frižider. Magneti vas podsjećaju na tu zemlju, kulturu, a sve je više i onih ručno rađenih, unikatnih koji se izdvajaju po svojoj jedinstvenosti. Ideju za upravo takve suvenire Saša Marković je dobio prije dvije godine kada je krenula u realizaciju ideja Da Valja hand made magnetića.

Minijaturna jela

– Neki turisti su me pitali za preporuku za kupovinu nekog domaćeg suvenira, tražili su nešto unikatno, hand made i jeftino po mogućnosti, ali nisam im mogao pomoći. Razmišljao sam malo o tome i odlučio da pokušam to promijeniti. Mi, Bosanci i Hercegovci, gostoljubiv smo narod, volimo dobro pojesti, a volimo i druge ugostiti, pa sam pomislio što tome ne dati neki potpis. Istovremeno sam htio napraviti nešto pristupačno i simpatično, ali i originalno, odnosno da sam proces pravljenja nije automatski, nego da svaki taj magnetić mora proći kroz nečije ruke, da se napravi, oboji, lakira, zalijepi, to su sve faze koje mašina ne može i koje unose duh u sam proizvod, a koji je prepoznatljiv i koji može mnoge zainteresirati, kazao  je Saša.

  • Kako je istakao, sam proces pravljenja je igra i opuštanje jer je uistinu interesantno praviti male ćevape, somune, baklave, hurmašice, ražnjiće i drugo.

    – Sam izbor naziva magnetića je slučajnost, svi koristimo tu riječ svakodnevno, premda je ona gramatički neupotrebljiva, ali vjerovatno, s obzirom na to da puno koristimo negaciju da nešto ne valja, onda kad naglasimo da je nešto da valja to odzvanja i plijeni našu pažnju. Taj sleng, mogu ga tako nazvati – Da Valja je prema svemu sudeći pun pogodak. Ne treba ga prevoditi jer cijeli region zna o čemu se radi.

  • Kad je u pitanju sama izrada, ona je, kako je istakao Saša, ustvari igra u kojoj pokušavaju napraviti slatke minijature naših jela.

    – Uglavnom radimo sa glinom, zatim slijedi cijeli proces sušenja, farbanja, lakiranja, lijepljenja, ponovnog sušenja. Za jedan magnetić treba dosta vremena, ali nam se ne žuri, što znaju i naši kupci kojima naglasimo da magnetić možemo isporučiti tek za nekoliko dana. Često nam se desi da nam se ne svidi ono što smo uradili te da skoro završeni magnetić bacimo jer ne zadovoljava kriterije Da Valja proizvoda, rekao je Saša.

    Najtraženiji proizvodi su, prije svega, ćevapi, bureci, baklave, a prototip tufahije uskoro treba da izađe….

    Prve mušterije su, kao kod većine startupova, bili rodbina i prijatelji, koji su tu da podrže i da probiju tu barijeru.

    – Cijene svih magnetića su 5 KM. Ukoliko neko želi neke lične poruke na rubovima tanjirića, onda je sedam, a ukoliko kupci žele Da Valja drvenu kutijicu lux varijanta cijena je 15 KM, kazao je Saša.

  • Prepoznatljivi

    Trenutno prodaja ide jedino preko Facebooka i stranice www.davalja.ba, a u narednoj fazi u planu je širenje proizvodnje, angažovanje mladih kreativnih ljudi te pokušaj izlaska na tržište kao konkretan i konkurentan proizvod.

    Cijeli taj proces nije jednostavan, iziskuje mnogo finansijskih sredstava, tako da su u okviru naše web stranice www.davalja.ba otvorili i rubriku Poguraj (pandan donate opcijama za startupove) kako bi što prije mogli ostavariti ciljeve i uspjeli izaći iz okvira internet-kupovine te postati prepoznatljiv BH brend. (Oslobođenje)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,