Utorak, 16. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Mušanović: Godinama se ignorišu saobraćajne nezgode na pružnim prijelazima

Preuzmite sliku

Prema podacima MUP-a TK u porastu je broj saobraćajnih nezgoda koje se dešavaju na pružnim prijelazima.

Najviše, nezgoda u kojima su učestvovali putnički automobili i voz zabilježeno je na području Živinica gdje je u 2018. godini evidentirano šest saobraćajnih nezgoda dok je prošle godine zabilježeno ukupno 11 saobraćajnih nezgoda u kojima su dva lica smrtno stradala, više osboa je bilo lakše i teže povrijeđeno uz pričinjenu materijalnu štetu.

Posljednji, tragičan ishod dogodio se 6. januara u ponedeljak oko 20:30 sati kada je na pružnom prijelazu Maline – Suha u saobraćajnoj nezgodi smrtno je stradao mladić (24) iz Tuzle dok su tri osobe povrijeđene.

Direktora Centra za multidisciplinarne studije Tuzla doc.dr. Esad Mušanović vještak saobraćajne struke i bivši inspektor smatra da u saobraćajnim nezgodama koje se dešavaju na pružnim prijelazima ima odgovornosti države i nadležnih institucija ali ima i odgovornosti vozača koji nastradaju zbog nepažnje.

  • ‘To je odgovornot naše države odnosno nadležnih službi čija je nadležnost obilježavanje pružnih prelaza. Činjenica je da nažalost nemamo automatski obilježene pružne prelaze i ljudi nam ginu posebno na području Živinica. Moram ovdje naglasiti da odgovornosti ima i na nadležnim službama ali i na učesnicima u saobraćaju koji su prije pružnog prelaza upozoreni sa tri saobraćajna znaka da se u blizini nalazi pruga. Uglavnom su u pitnaju pretežno mlađi vozači koji nisu tolko pažljivi’ – kazao je za Tuzlanski.ba Esad Mušanović, direktor Centra za multidisciplinarne studije Tuzla.

    Na naše pitanje kako je moguće da danas u 21. vijeku imamo pružne prelaze koji nisu propisno obilježeni, Mušanović je odgovorio:

    ‘To ni u kom slučaju ne bi trebalo da bude moguće. To bi Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine i Direkcije cesta na svim nivoima trebale da riješe. Međutim, to se godinama ignoriše. Tek kad se negdje dogodi da neko izgubi život onda se pristupi toj problematici i krene se sa postavljanjem automatskih signala koji spuštaju rampu’ – pojasnio je Mušanović.

  • Sagovornika smo pitali i to da li posotji eventualno mogućnost da porodica oštećene strane ili osoba koja je zadobila povrede u saobraćajnoj nezgodi na pružnom prijelazu koji nije bio obilježen po zakonskim propisima podigne tužbu?

    ‘Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH kaže da mašinska vozila imaju prednost i vozači su o tome obaviješteni postavljenim znakovima da je neophodno da budemo pažljivi. Naravno da postoji mogćnost i podizanja tužbe ali tada se putem vječtaćenja utvrđuje direktna odgovornost iako je uvijek mala odgovornost mašiniskih vozila zbog toga što smo mi kao vozači dužni da poštujemo signalizaciju, a onaj ko to ignorište može da nastrada’ – pojašanjava naš sagovornik.

    Naš sagovornik kaže da kod saobraćajnih nezgoda koje se dogode na pružnom prijelazu ima odgovornosti vozača ali i instituacija koje nisu obezbijedile, zaštitile odnosno napravile taj pružni prelaz onako kako je to u zemljama EU. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje