Četvrtak, 22. Oktobra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Krizni štab FBiH izdao dodatna uputstva za studentske domove u FBiH

Krizni štab Federacije Bosne i Hercegovine dopunio je preporuke koje se tiču rada studentskih domova tokom pandemije korona virusa. Naglasak je na higijeni, održavanju razmaka, te uputama za uposlenike na koji način da čiste i dezinfikuju prostorije.

Osim što su stanare studentskih domova dužni upoznati sa informacijama o Covidu-19, neophodno je osigurati im sapun, tekuću vodu ili 70-postotonu alkoholnu otopinu za dezinfekciju ruku, papirnate ručnike i maramice, vreće za smeće i tekućine za površinsku dezinfekciju.

“Redovno čistiti zajedničke prostorije sa standardnim deterdžentom, a potom dezinfikovati i to najmanje dva puta dnevno i nakon svakog prljanja. Predmete kao što su šteke, prekidači za svjetlo, rukohvati, ograde i sl. što češće dezinfikovati u toku dana. U cijelom domu važno je redovno provjetravati sve prostorije (ili ako vremenski uslovi to dozvoljavajuostaviti otvorene prozore). Ako navedeno nije moguće, neophodno je omogućiti adekvatan i ispravan sistem ventilacije. Na ulazu u dom i na još nekoliko lako dostupnih mjesta, posebno u koridorima gdje se korisnici često kreću, neophodno je postaviti dozatore s dezinficijensom za dezinfekciju ruku. Neophodno je poticati korisnike i djelatnike da održavaju međusobni razmak od 2 m kada god je moguće”, navodi se u uputama.

Broj i raspored korisnika po sobama, ako je moguće, potrebno je organizirati tako da u jednoj sobi boravi jedan, a najviše (iznimno) dva korisnika. Nakon što se odrede parovi korisnika, treba izbjegavati njihovo miješanje. Boravak u jednokrevetnoj sobi posebno se preporučuje korisnicima s kroničnim bolestima (respiratornim, kardiovaskularnim, dijabetesom, malignim bolestima, imunodeficijencijama, korisnicima s većim tjelesnim/motoričkim oštećenjima) koje mogu predstavljati rizik za razvoj komplikacija bolesti COVID-19.

“U svim zajedničkim prostorijama, koje nisu nužne za osnovne djelatnosti poput učionica, knjižnica,sportskih igrališta itd., preporuča se ograničiti pristup na način da razmak između svih prisutnih u svimsmjerovima iznosi najmanje 2 metra, odnosno sukladno preporukama za navedene prostore. U takvim zajedničkim prostorima neophodno je primijeniti općenite preporuke za specifične djelatnosti. Alternativno, takve prostorije se mogu privremeno zatvoriti, a te usluge (primjerice prehrana) osigurati u sobi korisnika”, navodi se u preporukama.

  • Izvor: Krizni štab FBiH

    Bilo kakva okupljanja su strogo zabranjena.

    Ukoliko uposlenici budu imalo bilo kakvih od simptoma Covida, potrebno je da ostanu kući i jave se nadležnoj zdravstvenoj službi telefonskim putem.

    U slučaju da se simptomi Covida razviju kod korisnika, potrebno je da jave određenoj kontakt osobi. Studentski dom mora imati osiguran određeni broj soba za osobe koje imaju simptome kao i za osobe koje su bile u kontaktu s njom.

    “Potrebno je obavijestiti nadležnu zdravstvenu službu (dom zdravlja, nadležni zavod zajavnozdravstvo, hitnu pomoć). Kontakt osoblja sa ovim osobama se mora reducirati na najmanju moguću mjeru. Osoblje koje će čistiti i dezinficirati ove sobe mora biti educirano dodatno o upotrebi lične zaštitne opreme koju treba imati prilikom obavljanja ovih poslova (rukavie, jednorkatni ogrtači. zatvorena obuća i zaštita za oči). Ova zaštitna oprema nakon upotrebe treba se odložiti u duple vreće za smeće. Čišćenje i dezinfekcijaovih soba se treba provoditi kao i ostalih soba, sa posebno temeljitom dezinfekcijom horizontalnihpovršina i predmeta koji se često dodiruju (šteke, prekidači, telefonske slušalice, rukohvati, ograde i sl”, navodi se u uputama Kriznog štaba FBiH.

    Detaljnije informacije potražite ovdje.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje