Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kina postaje glavna izvozna destinacija Njemačke

Preuzmite sliku

Novo istraživanje Njemačkog ekonomskog instituta (IW) pokazalo je da se situacija sa njemačkim izvoznim tržištima i dalje pogoršava jer je kriza Covid-19 ozbiljno uticala na globalnu trgovinu.

Istovremeno, „kineska ekonomija već napreduje s opreznim optimizmom“, rekla je Galina Kolev, viša ekonomistica i šef istraživačke grupe Makroekonomske analize i poslovni ciklusi na IW-u.

Prema podacima Saveznog zavoda za statistiku, njemački izvoz u Kinu samo je “umjereno” smanjen za 12,3 posto, na 7,2 milijarde eura u maju. U isto vrijeme, izvoz u Sjedinjene Države smanjio se za 36,5 posto, na 6,5 milijardi eura.

Kina pretekla Francusku

Različiti uticaji koronavirusne krize širom svijeta promijenit će “relativni značaj” koji svjetske zemlje imaju za njemačku ekonomiju 2020. godine, navodi IW, prenosi Russia Today.

„Uspon Kine na listi izvoznih destinacija ima posebno simoblično značenje“, kazala je Kolev.

Statistički podaci pokazali su da je Kina u 2019. godini s uvozom njemačke robe u vrijednosti od 96 milijardi eura bila treći najvažniji kupac ove zemlje, odmah nakon Sjedinjenih Država i Francuske.

No jaz između Kine i najvećih izvoznih destinacija Njemačke „značajno se smanjio“ u prvih pet mjeseci godine, pa iako će službeni podaci za juni tek biti objavljeni, IW očekuje da je Kina već zamijenila Francusku kao drugo najveće njemačko izvozno tržište.

I dalje visok rast

Trenutna koronavirusna kriza „ubrzala je proces koji traje već nekoliko decenija“, kazala je Kolev. Rast kineske ekonomije, koji se već usporavao, ali je i dalje bio relativno visok prema međunarodnim standardima, učinio je Kinu „atraktivnim izvoznim tržištem“.

Kineski carinski podaci pokazali su da su izvoz i uvoz u junu znatno porasli. Uvoz je porastao 2,7 posto u odnosu na godinu ranije, a prema očekivanjima stručnjaka i dalje će rasti. (Biznisinfo.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,